امام جمعه بلداجی:

ایثار بالاترین مرتبه ایمان است

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی گفت: ایثار بهترین مرحله نیکی و بالاترین مرتبه ایمان است.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۳۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ماه مبارک رمضان، جلسه اخلاق ویژه فرماندهان، مسئولین، مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام درحسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

امام جمعه بلداجی در این جلسه با آرزوی بهره مندی از لحظات ملکوتی ماه مبارک رمضان،در ادامه مباحث مکارم اخلاق گفت: مراد از مکارم اخلاق، سفارش هایی است که رسول گرامی اسلام برای اتمام آن مبعوث شدند.

حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی افزود: حدود 27 مورد از بزرگ ترین، مهم ترین و رساترین مصادیق مکارم اخلاق فردی در فرازهایی از صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام ذکر شده است.

وی ادامه داد: حضرت امام سجاد علیه السلام در دعای خویش از محضر پروردگار می خواهند که ایشان را به کمال ایمان برساند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایمان در ظاهر کلمه به معنای باور است. یعنی اگر کسی اعتقاداتش به باور تبدیل شد، ایمان حاصل می شود؛ اما ایمان فراتر از این است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه؛ باید علاوه بر اقرار به زبان در عمل نیز ایمان بیاوریم، اظهار کرد: سلامتی و امنیت دو نعمت و دو مطلب مهم در زندگی انسان هستند که اگر آنها نباشند، انسان زندگی نمی کند.

وی افزود: سلامتی و امنیت باید هم در زندگی ظاهری و جسم انسان باشد و هم در روح انسان . اوج تکامل انسان در رسیدن به نام خداست که یکی از نام های خداوند "مؤمن" است. پس باید بتوانیم مؤمن باشیم و از نظر روح و جسم سلامت داشته و در امنیت قرار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی، تصریح کرد: برای رسیدن به کمال باید از همه چیز بگذریم و بدانیم که ایثار بهترین مرحله نیکی و بالاترین مرتبه ایمان است.

وی گفت: وقتی انسان آماده می شود برای از دست دادن هر آنچه دارد، این گذشت از موجودی ها باعث می شود بگویند وی وجود دارد و انسان باوجودی است؛ لذا حضرت امام (ره) مرتبه اعلا و کمال ایمان را  ایثار و گذشت عنوان فرموده اند.

این استاد حوزه، با اشاره به انواع گرفتاری های انسان ها در عصر حاضر، اظهار کرد: درهم و دینار و ثروت همان گوساله های سامری برای مردم آخرالزمان هستند و جنگ های امروز بیشتر برای چپاول و غارت ثروت است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی تصریح کرد: بنا به روایت معصومین علیهم السلام، اکمال ایمان در گرو ظهور حضرت حجت (عج) است و به خاطر عدم دسترسی قبل از ظهور به کمال ایمان، باید به دنبال صفات مؤمنین باشیم که دو دسته اند؛ یک دسته صفات عمومی مانند نظم و کنش و واکنش ها در مسایل دینی و دیگری صفاتی که خیلی سفارش شده و در حکمت 325 نهج البلاغه نیز مولای متقیان برخی از صفات مؤمنین را بیان فرموده اند.

وی گفت: این صفات زمینه را برای کمال ایمان فراهم می کنند و باعث می شوند انسان در دیگران هم اثرگذار باشد و به دیگران هم آرامش بدهد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: همت بالا در کارهای شایسته، پرهیز از خنده های بلند و آرزوهای دراز، سکوت بیشتر و سخن گفتن کمتر، پرهیز از اظهار حاجت نزد دیگران، برخی از صفات سفارش شده است.

ارسال نظرات