وزیر خزانه داری آمریکا از توقف جنگ تجاری با چین و توافق دو کشور برای کاهش تنش‌های تجاری خبر داده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۸۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه گفت: جنگ تجاری با چین متوقف شده است.

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که دو ابرقدرت اقتصادی بزرگ جهان موافقت کردند تا تهدید برای اعمال تعرفه های تجاری را متوقف کنند و برای دستیابی به یک توافق جامع تر همکاری داشته باشند.

منوچین و لاری کودلاو مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید تاکید کرده اند که به مذاکره کنندگان آمریکایی و چینی روز شنبه به توافقی دست یافته اند تا عدم تعادل تجاری بین دو کشور را کاهش دهند.

منوچین در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: ما در حال متوقف کردن جنگ تجاری هستیم. در شرایط کنونی توافق کرده ایم که تعرفه ها را متوقف کنیم.

آمریکا و چین روز شنبه اعلام کردند که پکن موافقت کرده است تا خرید کالاهای کشاورزی و انرژی از آمریکا را به طور معناداری افزایش دهد تا کسری تجاری آمریکا با این کشور کاهش یابد.

در بیانیه مشترکی دو کشور که از سوی کاخ سفید منتشر شده، آمده است: مذاکره کنندگان تجاری دو کشور بر سر اتخاذ تدابیری موثر برای کاهش کسری تجاری آمریکا با چین به توافق دست یافته اند.

در حالی که کسری تجاری آمریکا با چین طی سال گذشته به بیش از 335 میلیارد دلار رسیده است، دونالد ترامپ پیش از این خواستار کاهش 200 میلیارد دلاری کسری تجاری با چین تا سال 2020 میلادی شده است.

رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا نیز گفت: اقدام چین در باز کردن بازارهای خود برای صادرات بیشتر کالاهای آمریکایی مهم است ولی این برای آمریکا اهمیت بیشتری دارد که مسائلی مثل سرقت سایبری و انتقال فناوری را با چین حل و فصل کند.

منوچین در ادامه گفت: آمریکا انتظار دارد که صادرات محصولات کشاورزی به چین امسال بیش از 35 تا 40 درصد افزایش یابد. ما اهداف خاصی داریم که نمی خواهم آنها را علنی کنم.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است که مقام های چینی در برابر درخواست آمریکا برای کاهش کسری تجاری به نصف تا سال 2020 مقاومت کرده اند.

قرار است آمریکا یک گروه تجاری را به چین اعزام کند تا درباره جزئیات مربوط به افزایش صادرات محصولات کشاورزی و انرژی به چین رایزنی نهایی را انجام دهد. دو کشور همچنین در خصوص تقویت همکاری ها در زمینه حفاظت از مالکیت معنوی به توافق رسیده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها