یکی از عناصر بازداشت شده داعش به تلاش این گروه تروریستی برای خرید سلاح شیمیایی از یکی از کشور‌ها اعتراف کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۰۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، شورای عالی قضایی عراق روز گذشته از اعترافات یکی از عناصر گروه تروریستی داعش مبنی بر تلاش این گروه برای خرید سلاح شیمیایی از یک کشور خارجی خبر داد.

عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه مرکزی تحقیقات عراق اعترافات تروریستی را که مورد پیگرد پلیس بین‌المللی بوده و دارای تابعیت مراکشی است، منتشر کرد.

وی افزود: این دادگاه اعترافات فرد متهم را شامل انتساب وی به گروه تروریستی داعش و فعالیت‌های وی در این گروه در حوزه ارتباطی و سربازگیری از طریق برنامه اسکایپ و تسلط این فرد به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی ثبت کرد.

در این بیانیه آمده است که این تروریست چندین مسئولیت مهم دیگر در گروه داعش از جمله اداره مرز ادلب و گذرگاه التل الابیض در سوریه، فعالیت در دفتر روابط خارجی این گروه و همچنین فراهم‌سازی سلاح و خرید آن از ارتش آزاد سوریه داشته است.

بیرقدار افزود: این فرد همچنین به تلاش این گروه تروریستی برای وارد کردن سلاح شیمیایی از یکی از کشور‌ها و اینکه قراردادشان تاکنون اجرایی نشده است، اعتراف کرد.

وی در ادامه گفت: فرد متهم اعتراف کرده که از طریق ترکیه و به صورت غیر قانونی به اراضی سوریه وارد شده است و هنگام ورود به اراضی عراق با هماهنگی مشترک میان دستگاه‌های امنیتی و با نظارت دادگاه مرکزی تحقیقات دستگیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها