افزایش قیمت سکه درحالی امروز در بازار طلاو ارز مشهود است که قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید بار دیگر از ۲ میلیون تومان عبور کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۲۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  قیمت طلا و سکه در بازار داخلی امروز نسبت به روز گذشته با افزایش همراه بوده است و تا جایی پیش رفته که بار دیگر ارزش سکه تمام بهار آزادی از 2 میلیون تومان عبور کرد.

محمد کشتی آرای درباره علت گرانی طلا و سکه در روز جاری گفت: امروز قیمت جهانی طلا کم شد که دلیل آن افزایش ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای جهانی است. به همین دلیل هم طلا گران شد هم سکه حدودا 20 هزار تومان تا الان افزایش قیمت داشته است.

این فعال بازار طلا و جواهر البته تاکید کرد که نوسانات در بازار طلا تا بعد از ظهر امروز ادامه دار خواهد شد؛ ولی بعد از ظهر به ثبات می رسد.

کشتی آرای علت اصلی گرانی قیمت سکه و طلا در بازار داخلی را قیمت جهانی دانست و گفت:  این نوسان تحت تاثیر بازار جهانی است. البته به دلیل ماه رمضان سطح داد و ستدها کاهش یافته است و تقاضا هم در بازار داخلی معقول است و همین امر نشان میدهد که این افزایش قیمت تحت تاثیر نوسانات بین المللی است.

 امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت نسبت به روز قبل دو میلیون تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 890 هزار تومان معامله می‌شد.

هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد افزایش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 976 هزار تومان، ربع‌سکه 560 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 350 هزار تومان فروخته می‌شد.

هر گرم طلای 18عیار نیز امروز 186 هزار تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1283.8 دلار معامله می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها