منشا برگزاری همایش نگار اردیبهشت در شهرهای بهشهر و نکا عشق واقعی به فرهنگ و هنر است و با همکاری خوشنویس چیره دست استان حسین شفیع پور آکردی توانستیم چهارمین سالروز همایش نگار اردیبهشت را در سالن امیرالمومنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا برگزار کنیم و به تجربه‌های تازه‌ای دست یابیم.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۲۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، چهارمین همایش نگار اردیبهشت با حضور خوشنویسان، شاعران و هنرمندان مازندران  اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و هنری امیرالمومنین (ع) شهرستان نکا برگزار شد.

این همایش با حضور مهمانان ویژه چون علی شیرازی(خوشنویس)، اسرافیل شیرچی(خوشنویس)، سهیل محمودی(شاعر) و غلامرضا رضایی (آواز) در نکا برگزار شد.

دبیر همایش نگار اردیبهشت در این مراسم در گفت‌وگو با فارس، زبان و خط را از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اختراعات بشر دانست و گفت: پس از گذشت هزاران سال، در کنار کارکرد ارتباطی خود، وارد عرصه زیبایی و هنر شده و ادبیات و خوشنویسی را به وجود آورده است.

حمیدرضاخلیلی مهدیرجی با بیان اینکه در خوشنویسی همواره از ادبیات که بر معرفت استوار است استفاده شده، افزود: در موسیقی متعالی نیز اشعار عرفانی در قالب آواز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در واقع خط، موسیقی و شعر به نوعی با یکدیگر همپوشانی دارند.

وی بیان کرد: در طی چند سال گذشته جایگاه هنر خوشنویسی در شرق استان مازندران پس از طی دورانی افول، غبار فراموشی را از سر تکانیده و پای به عرصه تازه‌ای نهاده است.

این مسؤول بابیان اینکه چهار دوره پیاپی نشست‌های خوشنویسان و شعرا با حضور مهم‌ترین چهره‌های هنر خوشنویسی و شعر و موسیقی کشور در شرق مازندران برگزار شد، تصریح کرد: منشا برگزاری همایش نگار اردیبهشت در شهرهای بهشهر و نکا عشق واقعی به فرهنگ و هنر است و با همکاری خوشنویس چیره دست استان حسین شفیع پور آکردی توانستیم چهارمین سالروز همایش نگار اردیبهشت را در سالن امیرالمومنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا برگزار کنیم و به تجربه‌های تازه‌ای دست یابیم.

دبیر همایش نگار اردیبهشت افزود: اکنون هنرهای تجسمی به‌ویژه هنر خوشنویسی در این خطه به مرحله‌ای از پختگی رسیده که حتی جوانانی که چندان شناخته‌شده هم نیستند، با آثاری بسیار خوب در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها ظاهر می‌شوند.

خلیلی اظهار کرد: در حرکت‌های فرهنگی، برگزاری مستمر این گونه جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها، یکی از نقاط قوتی است که در تشویق و ترغیب جوانان به فراگیری هنرهای مختلف بخصوص خوشنویسی و ادبیات نقش قابل‌توجهی ایفا می‌کند. 

وی گفت: برنامه نگار اردیبهشت یکی از نقاط امید جوانان و هنرمندانی است که بتوانند آثار بزرگان عرصه خوشنویسی و شعر کشور را از نزدیک ملاحظه و حضور پربار آنان را درک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها