اعتماد به سلبریتی‌ها و پول‌هایی که به دست نیازمندان نمی‌رسد باعث شد روز گذشته پلیس حساب ۴ سلبریتی را مسدود کند.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۳۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، این روزها برخی سلبریتی‌ها بیش از هر خیریه دیگری توجه مردم را برای کمک به نیازمندان جلب می‌کنند. این سلبریتی‌ها یک پست غم‌انگیز از حال و روز نیازمندی که قصد کمک به او را دارند، می‌نویسند و در انتها شماره حساب خود را قرار می‌دهند و به همین راحتی و بدون هیچ مجوزی، پول‌های کلانی را به جیب می‌زنند. داستان از آنجایی بدتر می‌شود که سرنوشت این پول‌ها مشخص نمی‌شود و هیچ‌کس نمی‌داند که چه اتفاقی برای آن افتاده و برای چه کاری خرج شده است؟ سال گذشته بود که در اثر زلزله کرمانشاه، ساکنان برخی از مناطق با شرایط بسیار بدی روبه‌رو شده بودند. همان روزها بود که بسیاری از افراد سودجو با جریحه‌دار کردن احساسات مردم از آنها کلاهبرداری کردند. در این میان سلبریتی‌هایی بودند که کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه را هرگز به دست آنها نرساندند و هیچ توضیحی برای آن ندادند. شاید همین مسئله موجب شده تا روز گذشته خبر مسدود شدن حساب سه بازیگر و یک فوتبالیست منتشر شود و تلنگری برای مردمی باشد که به سلبریتی‌ها اعتماد کرده بودند!

صادق زیباکلام یکی از همین افرادی بود که چند وقت پس از زلزله کرمانشاه، شماره حسابی را اعلام کرد که اتفاقاً خیلی مورداستقبال قرار گرفت و توانست بیش از 3 میلیارد تومان پول جمع‌آوری کند، اما درست زمانی که مردم کرمانشاه در چادر و در سرما می‌لرزیدند و از ترس مار و عقرب شب را به صبح می‌رساندند، این پول‌ها در حساب این فعال سیاسی خاک می‌خورد! وی به تازگی پروژه دهکده امید را استارت زده و مشخص هم نیست در نهایت سرنوشت این پول‌ها چه می‌شود؟

هنوز از یادها نرفته است که در دهه 80 و هنگامی که زلزله بم باعث ویرانی بخش عمده‌ای از شهر شد، در کنار فعالیت رسمی هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی که کار ساماندهی کمک‌های مردمی را انجام می‌دادند، کمپین‌هایی از سوی هنرمندان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد شد. چند سال بعد از زلزله بم شایعاتی درباره اینکه کمک‌هایی که هنرمندان جمع‌آوری کرده‌اند به مصرف اصلی خود نرسیده مطرح شد. پس از آن نیز برای زلزله ورزقان بود که هنرمندان سینما در پردیس سینمایی آزادی جمع شدند و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کردند و این ماجرا نیز با ابهامات بسیاری روبه‌رو شد و حالا سرنوشت نامعلوم کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه و دیگر نیازمندان که به حساب سلبریتی‌ها واریز شده مطرح می‌شود.

مسدودسازی حساب 4 سلبریتی

سرهنگ کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تأکید بر اینکه سلبریتی‌هایی که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند باید دارای مجوز باشند، گفت: تعدادی از چهره‌های معروفی که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کنند تمام پول جمع‌آوری شده را به دست نیازمندان می‌رسانند و تعدادی هم این کار را انجام نمی‌دهند و ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که کدام یک از این افراد دارای مجوز هستند؟

وی اظهار داشت: از سوی دیگر تا امروز هیچ شخصی هم از این سلبریتی‌ها شکایتی نکرده است تا بتوانیم آنها را احضار و از آنها سؤال کنیم که کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده را کجا هزینه کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای تهران تأکید کرد: با تمام این احوال پلیس فتا با تعدادی از چهره‌های معروف که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کردند برخورد و حساب آنها را مسدود کرده است، اما با برخورد با یک یا دو نفر نمی‌توان به این کار پایان داد. سرهنگ کاظمی گفت: در یک مورد یک بازیکن فوتبال اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرد، اما شماره حسابی هم که اعلام کرده بود متعلق به خودش نبود و پلیس فتا این فرد را احضار و حسابش را مسدود کرد. وی ادامه داد: اینکه پلیس فتا بیاید و اسم تمام بازیگران و ورزشکارانی که کمک‌های مردمی جمع می‌کنند، جست‌وجو کند و بعد از نهادهای حمایتی هم استعلام بگیرد که آیا این کمک‌ها به نیازمندان پرداخت شده است یا خیر، کار زمانبری است که در نهایت این کار هیچ شاکی هم ندارد و این نهادهای حمایتی هستند که باید اعلام کنند که کدام چهره معروف دارای مجوز است.

به نظر می‌رسد که اعتماد مردم به سلبریتی‌ها از یک‌سو و نبود نظارت بر رساندن کمک‌های مردمی به دست نیازمندان از سوی دیگر سبب شده تا افراد زیادی با سوءاستفاده از احساسات مردم، اقدام به کلاهبرداری کنند و متأسفانه این چهره‌ها همچنان در حال فعالیت در شبکه‌های مجازی هستند و به کار خود ادامه هم می‌دهند.
متأسفانه هیچ سازوکاری برای حسابرسی کمک‌های مردمی به سلبریتی‌ها هم وجود ندارد و هیچ دستگاهی نمی‌تواند مقدار کمک واریزی به حساب سلبریتی‌ها و میزان اعطای کمک‌ها به نیازمندان را محاسبه کند!

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها