علیخانی با بیان اینکه مساجد ما آمیخته با هنر بوده است و معماریهای ایرانی و اسلامی از طریق مساجد آغاز شده است، افزود: جذب جوانان خاکستری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برای تقویت باور آنان به دین و معارف دینی بیشتر شده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۴۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احد جاودانی در دیدار صمیمانه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: در سال 94 معاونت قرآن و عترت را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایجاد کردیم و از تجربه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تعالی این معاونت در ارشاد استان استفاده شده است.

وی افزود: ارتباط با محافل دینی و قرآنی، حوزه‌های علمیه و برپایی جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی در مازندران با هدف ارتقا حضور جوانان در برنامه‌های قرآنی در مازندران بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ارتباط خوبی بین قرآن و هنر از طریق برپایی جشنواره‌های خوشنویسی مورد استقبال قرار گرفت، تصریح کرد: اعتبارات استانی ارشاد مازندران به چهار بخش فرهنگ، هنر، قرآن و عترت، رسانه ای تقسیم کردیم.

جاودانی با بیان اینکه 2.7 میلیارد ریال از اعتبارات امسال اداره کل صرف فعالیت‌های قرآنی و دینی در استان می‌شود، افزود: ارتباط خوبی بین هنرمندان و حوزه‌های علمیه استان برقرار کردیم و از طریق از طلبه‌های فعال در بخش قرآنی تجلیل کردیم.

وی با اعلام اینکه طرح وفاق با هدف معرفی کارکرد ارشاد در استان و شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری شهرستان‌ها اجرایی شده است، گفت: فعالیت‌های ملی حوزه دین و قرآن را در مازندران نظیر جشنواره ملی رسانه و قرآن و عترت را در مازندران برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برپایی جشن رمضان در سطح مساجد استان با هدف آشنایی بیشتر اصحاب مسجد و جوانان به قرآن خبر داد و افزود: جشنواره استانی کتابت وحی امسال نیز در آمل برگزار می‌شود.

جاودانی با بیان اینکه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مازندران فعال بوده و در قالب شهرستان‌ها حضوری فعالانه داشتیم، گفت: این کانون‌ها در همه شهرستانهای استان تشکیل و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را به قرارگاه‌های فرهنگی و هنری در استان تبدیل شوند، افزود: اعتبار دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و مساجد استان در سال 96 بالغ بر 23 میلیارد ریال بوده است.

حجت الاسلام محمود علیخانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران نیز با اشاره به اینکه هزار و  مسجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری مساجد استان، گفت: برنامه‌های تحکیم بنیان خانواده و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کانون تقوییت می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد ما آمیخته با هنر بوده است و معماریهای ایرانی و اسلامی از طریق مساجد آغاز شده است، افزود: جذب جوانان خاکستری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برای تقویت باور آنان به دین و معارف دینی بیشتر شده است.

امام جمعه سلمانشهر با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار نیروی جوان، مومن، انقلابی و آتش به اختیار در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان عضویت دارند، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان بدون مشارکت مالی کانون مساجد استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عضویت اقشار مختلف مردم در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران سبب نوآوری در برنامه‌های کانون مساجد شده است، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با کمک جوانان ایده پرداز تقویت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها