رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سال گذشته چهار خانواده لرستانی اعضای بیمار مرگ مغزی خود را اهدا کردند و از ابتدای امسال تا کنون نیز یک مورد اهداء عضو در استان داشتیم که مربوط به یک کودک چهار ساله کوهدشتی بود.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۴۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کوروش ساکی امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سی و یکم اردیبهشت ماه روز ملی اهدا عضو اظهارداشت: سال گذشته چهار خانواده لرستانی اعضای بیمار مرگ مغزی خود را اهدا کردند و از ابتدای امسال تا کنون نیز یک مورد اهداء عضو در استان داشتیم که مربوط به یک کودک چهار ساله کوهدشتی بود.

وی عنوان کرد: مرکز شناسایی بیماران کاندیدای اهدا عضو در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است و اگر خانواده بیمار مرگ مغزی تمایل به اهدا اعضا بیمار خود داشته باشد می‌تواند با مراجعه به این مرکز ادامه روند اهدا را دنبال کنند.

وی در رابطه با اعضا قابل اهدا بیمار مرگ مغزی تصریح کرد: یک اهدا کننده در صورت تأیید مرکز فراهم آوری می‌تواند از یک تا هشت نفر را از مرگ نجات دهد به طوری که در مجموع هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند ۵۳ اهدایی داشته باشد که از این تعداد ۸ اندام و مابقی بافت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه خانواده اهدا کننده نمی‌توانند گیرنده عضو را مشخص کند و اعضا اهدایی باید در لیست انتظار بیماران نیازمند قرار گیرد، اظهارداشت: اگر خانواده بیمار مرگ مغزی تمایلی برای اهدا نداشته باشد هماهنگ کننده باید صحبت‌های لازم را با آن‌ها انجام دهد تا بتواند رضایت خانواده را جلب کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه چند هزار نفر به دلیل نقص عضو و نبود عضو اهدایی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: بیمار مرگ مغزی هیچ وقت به زندگی عادی خود بر نمی‌گردد و تنها یک زندگی نباتی را با دستگاه‌های مراقبت کننده دارد، اما یک بیمار مغزی می‌تواند جان هشت انسان را نجات دهد، پس بیاییم این حیات را به هم وطنانمان اهدا کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات