مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت:هنوز آب شرب هیچ نقطه شهری یا روستایی از طریق آب سد تامین نمی‌شود و آب شرب تمامی جمعیت استان از طریق چاه، چشمه یا برداشت مستقیم آب سطحی تامین می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۴۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران در رابطه با منبع تامین آب شرب لرستان اظهارداشت: با وجود ۱۱ شهرستان، ۲۴ نقطه شهری و دو هزار و ۸۶۴ روستای دارای سکنه در لرستان، هنوز آب شرب هیچ نقطه شهری یا روستایی از طریق آب سد تامین نمی‌شود و آب شرب تمامی جمعیت استان از طریق چاه، چشمه یا برداشت مستقیم آب سطحی تامین می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی سد شهید بروجردی را کمتر از ۱۰ درصد برشمرد و افزود: سد آبسرده نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد جهت تامین آب شرب شهر بروجرد در دست ساخت است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: سد کمندان نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد جهت تامین آب شرب بلند مدت و پایدار شهر‌های ازنا و الیگودرز در حال احداث است.

وی بیان کرد: متاسفانه کاری که در سال‌های گذشته به دلیل عدم محدودیت‌های اداری و مالی در حوزه طرح‌های توسعه منابع آب شرب، کشاورزی و صنعت می‌توانست انجام گیرد، انجام نگرفته واز طرفی لرستان از سدسازی جا مانده است.

میرزایی با اشاره به اینکه امروزه با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و بحران کم آبی که در کشور وجود دارد صدور مجوز تخصیص آب و سدسازی کار بسیار سخت و دشواری است، تصریح کرد: برای تامین آب شرب بلندمدت و پایدار جمعیت شهری و روستایی لرستان نیاز به سدسازی است که با توجه به وضعیت اقلیمی مناسب و متوسط بالای بارش‌ها سالیانه لرستان (حدود ۵۵۰ میلی متر) و داشتن توپوگرافی مناسب جهت ساختن سد این ظرفیت وجود دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه استان لرستان سرزمینی بکری است در گذشته تا به امروز در زمینه طرح‌های توسعه منابع آب کشاورزی، صنعت و شرب کار بزرگ و عمده در آن انجام نگرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات