مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم نهایت استفاده از فرصت‌هایی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۵۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز به مناسبت افتتاح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در جمع پایوران اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم نهایت استفاده از فرصت‌هایی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده است که یکی از این فرصت‌ها ماه مبارک رمضان است که آثار بسیار زیادی برای ما به همراه دارد.

وی افزود: انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هرکدام دررسیدن به کمال مطلوب خود برنامه‌های ویژه را نیاز دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز بیان کرد: یکی از برنامه‌ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بردارد و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمی نکند.

وی عنوان کرد: یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است روزه‌داری است قرآن کریم می‌فرماید ای افرادی که ایمان آورده‌اید روزه بر شما نوشته شد همان‌گونه که بر پیشینیان از شما نوشته‌شده تا پرهیزگار شوید.

لرستانی تصریح کرد: رمضان به معنای شدت حرارت گرفته‌شده و به معنای سوزانیدن است چون در این ماه گناهان انسان بخشیده سوزانده می‌شود.

وی افزود: این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم (ص) خوانده‌شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه درنهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: این ماه، در میان مسلمانان از احترام اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های رجب و شعبان هرسال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می‌کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب‌زنده‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‌داری روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌کنند.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی‌های منحصری که دارد در میان ماه‌های سال قمری برترین است قرآن کریم می‌فرماید: ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان‌ها در آن نازل‌شده است.

لرستانی گفت: پیامبر گرامی (ص) درباره ماه رمضان می‌فرماید: ای مردم! ماه خدا بابرکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‌هایش بر همه‌شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت‌شده و مورد لطف او قرارگرفته‌اید، نفس‌های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می‌کند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به‌منظور شستشوی وجودمان از گناهان به ما اعطاء گردیده است لذا به هر هر فرد لازم است تا از این لحظات گران‌بها و از این شانس طلایی به‌منظور محو نمودن اشتباهات خطاها و گناهانی که از ما سرزده است استفاده نماید و از فواید دنیوی و اخروی آن نیز نهایت استفاده را ببرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز عنوان کرد: اگر مامی خواهیم به سعادت دنیا و آخرت برسیم وازگناهان رهایی یابیم و در زندگی رنگ الهی به خود بگیریم باید قدر این لحظات عرفانی که خداوند متعال به هرکدام از ما عنایت فرموده را بدانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات