در پی توافق چین و آمریکا برای توقف موقتی جنگ تجاری بورس‌های بین‌المللی، دلار و نفت روند صعودی در پیش گرفتند.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۹۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵


به گزارش  خبرگزاری بسیج، چین و آمریکا طی روزهای گذشته توافق کردند تا جنگ تجاری و اعمال تعرفه وارداتی علیه یکدیگر را موقتاً متوقف کنند.

دو کشور اعلام کردند در حال مذاکره برای امضای توافق دوجانبه تجاری گسترده‌تری هستند. این خبر خوشی برای بازارهای سهام، نفت و ارز بود و باعث شد تا شرایط مثبتی در آنها رقم بخورد. 

شاخص سهام STOXX600 اروپا 0.4 درصد افزایش یافت. شاخص FTSE100 لندن نیز 0.9 درصد رشد کرد و به رکورد جدیدی رسید. شاخص S&P مینی آمریکا نیز 0.6 درصد در بازار آسیا بالا رفت.

استفان باربیردلاسیر کارشناس مؤسسه ماکورکپیتال می‌گوید: احساس خوبی در بازار دارایی‌های ریسکی ایجاد شده است. 

لری‌کودلو مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور آمریکا و وزیر خزانه‌داری این کشور معتقد است توافق انجام شده بین چین و آمریکا چارچوب بهبود نابرابری تجاری بین دو کشور را فراهم می‌کند.

قیمت نفت در معاملات امروز به دلیل بهبود چشم‌اندازها نسبت به کاهش تنش بین چین و آمریکا روندی افزایشی را طی کرد و نفت برنت به حدود 79 دلار در هر بشکه رسید.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای بین‌المللی نیز 0.3 درصد افزایش یافت و این در حالی است که ارزش یورو 0.25 درصد کاهش یافت و به 1.46 دلار رسید. البته بازار نفت نیم‌نگاهی نیز به انتخابات ونزوئلا تقاضای نفت در بازار و نگرانی‌ها نسبت به ارز ناشی از تنش‌ها در خاورمیانه دارد.

ارسال نظرات