خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی:

فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از درس های مهم روز عاشورا است

کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه کارکنان و پایوران سپاه خوی در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۰۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی در این کارگاه با این عنوان که وظیفه ما این است که امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک واجب کفایی و واجب شرعی به نحو احسن انجام دهیم، اظهار داشت: یکی از محورهای هجرت و عزیمت امام حسین (ع) و قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حجت الاسلام محمد رستمی تصریح کرد: معروف ارزش است و باید اشاعه یابد اما منکر همیشه بوی تعفن و آلودگی می دهد و برای نشر و اشاعه معروفات و رفع منکرات باید ابتدا خودمان عامل باشیم.

وی همه مسئولین جامعه را در مقابل امر به معروف مسئول دانست و گفت: باید مسئولین حکومتی وظیفه خود را به درستی انجام دهند چرا که بسیاری از مشکلات جامعه خود به خود حل و فصل خواهد شد.

حجت الاسلام رستمی به عواقب ترک این فریضه الهی نیز اشاره کرد و گفت: نداشتن غیرت دینی، سستی در دین و پیروی از وسوسه های شیطان، برطرف شدن زشتی گناه و صفای قلب از جمله عوامل ترک امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوی نیز در ادامه این کارگاه بحث غیبت را پیش کشید و گفت: همچنان که در روایات آمده کسی که غیبت می کند انگار گوشت برادر مرده خود را می خورد.                                                                                 

سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو ادامه داد: غیبت همچنین باعث از بین رفتن انس و الفت در میان مردم می‎شود و کینه‏ها را در دل می‎کارد.

وی خاطر نشان کرد: رواج دروغ و چاپلوسی و خبرچینی و جاسوسی از غیبت کردن آغاز می‏شود که این ها باعث به وجود آمدن هرج و مرج در جامعه می‎شود.

ارسال نظرات