خبرهای داغ:
در پی درگذشت حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی سپاه شهداء بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۲۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، متن بیانیه بشرح زیر می باشد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

مجاهد نستوه حجت الاسلام و المسلمین مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی یكی از روحانیون مبارزی بود که فعالیت‌ها و مبارزات وی، بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی در آذربایجان را تشكیل می‌دهد و انقلاب اسلامی در این خطه، بدون نام و یاد حسنی معنا و مفهوم نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پیرو مقتدا و مولایش امام خمینی(ره) بود و دیدارهای وی قبل از انقلاب با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد رهبر کبیر انقلاب اسلامی درستی مسیر پیموده شده توسط این دلاور آذربایجان را تائید کرده اند که بعدها حضرت امام(ره) وی را به نمایندگی از طرف خود برای رسیدگی به امور مردم آذربایجان غربی و امامت جمعه ارومیه منصوب فرمودند.

این انتصاب بعد از رحلت حضرت امام(رضوان الله تعالی علیه) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تمدید شد به طوریکه حجت الاسلام حسنی از روزهای نخست انقلاب به مدت 35 سال به عنوان امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان منشا خدمات گوناگون بوده اند.

این مجاهد آذری سالها به عنوان پیش آهنگ مبارزه با عوامل ایجاد اخلال در زندگی مردم منطقه شناخته می شد و از روزهای نخست مبارزه با لباس روحانیت بصورت مسلحانه در صحنه های درگیری حضور داشت، حضوری که اسناد تاریخی گستره آن را تا بقریب به 70سال ثبت کرده اند.

این روحانی وارسته در روزهای اواخر عمر پر برکت خود وقتی از انقلاب حرف می‌زدند چنان محکم بودند که دل را می‌لرزاند و به یقین سادگی و صفا و صداقت در گفتار و رفتارش از خصوصیاتی بود که در کلام او می درخشید.

مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی عالمي رباني، استادی توانا و روشن ضمير و مبارزي خستگي ناپذير بودند که همواره با جامعيت خود ميان علم و عمل و با شيوه و رفتار زندگي سراسر با برکت خود، راه و رسم مجاهدت همراه با بصيرت در راه دين و انقلاب را به ما آموختند.

بي شک رحلت اين مجاهد نستوه و اين عالم رباني ضايعه اي بس عظيم و سنگين براي ملت شريف استان خواهد بود و نام مبارک ایشان براي هميشه در تارک انقلاب خواهد درخشيد و مردم شريف و قدر شناس هرگز مجاهدت هاي اين استاد را از ياد نخواهند برد.

سپاه شهدای استان آذربایجان غربی رحلت اين عالم جليل القدر را به محضر بقيةالله الاعظم ارواحناله‌الفدا، نائب برحق ايشان حضرت امام خامنه اي(مدظله العالي)، جامعه حوزوي و دانشگاهي و مردم شريف استان تسليت عرض مي کند و از خداوند متعال براي آن فقيد سعيد علو درجات الهي و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسألت دارد.

معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه شهداء

ارسال نظرات