خبرهای داغ:
تولید کننده سوغات تبریز با بیان اینکه امروزه مردم با گسترش آگاهی توجه بیشتری به سوغات شهرها دارند، از متولیان امر خواستار حمایت این نوع صنعت از تولید داخل برای تولید انبوه و اشتغال زایی شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۳۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷

محمدرضا مظلومی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: رسانه ملی نیز باید در معرفی و پرداختن به سوغات پیشقدم باشد چراکه آوازه تبریز  جهانی است و معرفی سوغات و صنایع دستی آن قطعا گردشگرانی زیادی را جذب تبریز خواهد کرد.

وی به برخی از سنگ اندازی برخی نهادها پیش پای تولیدکنندگان سوغات هم اشاره و بیان کرد: حمایت نهادهای دولتی از بخش خصوصی متاسفانه کم است در حالی که بخش خصوصی بدون تبلیغ و معرفی نیز توانسته با تلاش فعالان خود بازار کالاهای خود را پیدا کند.

دولت باید از خرده صنعت های تولید داخل هم حمایت کند

مظلومی با اشاره به اینکه در عرصه فعالیتی خود بسته با فصول سال بین شش تا 15نفر مشغول کار و فعالیت هستند، اظهارداشت: اگر بتوانیم تولید را گسترش دهیم قطعا اشتغال برای افراد دیگر از این تعداد هم بیشتر خواهد بود.

این تولید کننده ریس و نوقا با اشاره به رکود بازار طی چند سال گذشته، گفت: در سال اخیر و ایام عید امسال با توجه به معرفی سوغات تبریز و همچنین تبلیغ 2018 شاهد رونق بازار در همه عرصه ها بودیم که تولیدات ما هم از آن مستثنی نبود.

دولت باید از خرده صنعت های تولید داخل هم حمایت کند

دولت باید از خرده صنعت های تولید داخل هم حمایت کند

مظلومی تولید سالانه کارگاه تولیدی خود را نزدیک به 200تن اعلام و اضافه کرد: بیشتر این تولیدات با توجه به محدودیت زمان مصرف ریس و نوقا به شهرهای دیگر کشورمان از سیستان و بلوچستان گرفته تا جنوب و ... صادر می شود و بخش کوچکی از آن در بازارهای تبریز برای گردشگران و همشریان عرضه می شود.

ارسال نظرات