مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: به منظور گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر از خانواده شهدا و رزمندگانی که در کانال 175 متری یونس در 4 خرداد سال 1367 نقش داشتند تجلیل می شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۷۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار غلام نبی کوهکن در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح ویژه برنامه های حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در  سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس  استان در شهرستان زاهدان برگزار شد اظهار داشت: حماسه سوم خرداد یادآور عملیاتی ویژه است که با گذشت ۳۶سال هنوز هم طراحان عملیات های جنگی از آن در شگفت هستند.

وی افزود: رزمندگان در این عملیات غرور آفرین با کمترین امکانات در مقابل قدرت های شرق و غرب ایستادند تا خرمشهر آزاد شود.

سردار کوهکن با اشاره به برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در راستای گرامی داشت حماسه سوم خرداد ۸ کمیته برنامه ریزی در استان تشکیل شده و اجرای یک صد برنامه مورد تصویب قرار گرفته است .

این مسئول از شهید مهدی هاشمی و شهید زرگران به عنوان کوچکترین و بزرگترین شهدای دوران دفاع مقدس سیستان و بلوچستان نام برد و افزود: این دو شهید نیز در این عملیات به شهادت رسیدند.

کوهکن بیان کرد: عملیات بیت المقدس و فتح بزرگ خرمشهر در برهه ای واقع شد که در 200 سال قبل از آن کشور دچار سرشکستگی و واگذاری زمین بود و در تمام اتفاقات اقتصاد کشور مورد هجمه قرار می گرفت و زمین یا امتیازات خاص و ویژه ای را به دولتها می دادند.

وی اضافه کرد: عملیات بیت المقدس اولین عملیاتی بود که طی آن غرور ملی ما ترمیم شد و باعث عزت و افتخار کشور گشت در حالیکه طرف مقابل ما نه تنها صدام بلکه همه قدرتهای شرق و غرب پشتیبان آمریکا بودند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان در عملیات بیت المقدس شعار" ما می توانیم" را که شعار سال نیز هست را در آنجا اجرا کردند.

سردار کوهکن با اشاره به این مطلب که امسال هم بنا داریم سالروز این پیروزی را برای ملت ایران یاداوری کنیم و از دو ماه قبل برنامه ریزی پیرامون این موضوع را آغاز کردیم و تقسیم کارها صورت گرفته است و کمیته های 8 گانه تشکیل و برنامه های استانی ابلاغ شده است، ادامه داد: بیش از 100 عنوان ویژه برنامه متمرکز در سطح شهرستانها ی استان سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

وی  تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگانی که در کانال ۱۷۵ متری یونس در ۴ خرداد سال ۱۳۶۷ نقش داشتند، زیارت و غبار روبی گلزار شهدا، مسابقات علمی وکتابخوانی به همراه جوایز، پخش سرودهای مرتبط با آزادسازی خرمشهر، مسابقات تیراندازی و ورزشی، مسابقات بومی و محلی، مصاحبه با رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس، پخش مستند، برگزاری نمایشگاه، صبحگاه مشترک و تجلیل از زرمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، سخنرانی رزمندگان و روسای سازمانهای عقیدتی و سیاسی، شرکت در نماز جمعه  را بخشی از ویژه برنامه های حماسه سوم خرداد برشمرد.

ارسال نظرات