محمدزاده گفت: در دهه 70 شاهد تاسیس رادیو معارف بودیم و در اواخر این دهه شبکه قرآنی در تلویزیون تاسیس شد. در اوایل دهه 90 نیزرادیو تلاوت تاسیس شد که همه اینها می‌تواند بیانگر عملکرد رسانه در حوزه قرآنی باشد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۷۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن عصر امروز در پنجمین شنبه انقلاب با موضوع قرآن کریم که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در محل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: یکی از عناصر احیای فرهنگ قرآن در عصر حاضر حضرت امام(ره) بودند و همه این دستاورد ها مرهون عنایت امام راحل بود و استمرار این حرکت توسط رهبر فرزانه انقلاب ادامه پیدا کرد.

وی تاکید کرد: بدون شک این دو چهره، منادی قرآن در عصر حاضر هستند.

محمد زاده با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه قرآن کریم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاورد های انقلاب اسلامی، قرآن و توجه به آن بوده است به گونه‌ای که اولین شبکه رادیویی در بعد از انقلاب با نام قرآن ایجاد شد.

مدیر شبکه قرآن گفت: در دهه 70 شاهد تاسیس رادیو معارف بودیم و در اواخر این دهه شبکه قرآنی در تلویزیون تاسیس شد. در اوایل دهه  90 نیزرادیو تلاوت تاسیس شد که همه اینها می‌تواند بیانگر عملکرد رسانه در حوزه قرآنی باشد.

محمد زاده افزود: کارکردهای رسانه ای در حوزه قرآنی بعد از انقلاب اسلامی به صورت ویژه فعال شده است؛ البته تاسیس شبکه تخصصی قرآنی به معنی این نیست که فعالیت های قرآنی در سایر شبکه ها پرداخته نشود بلکه مباحث تخصصی و عمومی و خاص این حوزه در شبکه قرآنی مطرح می شود و وقتی می گویم شبکه تخصصی قرآنی به این معنی نیست که مخاطبین خاصی را در نظر گرفته‌ایم و سایر شبکه خالی از معارف قرآنی باشد.

وی گفت: شبکه های تخصصی دارای موضوع خاصی است اما مخاطبین آن خاص نیستند و در رابطه با شبکه های قرآنی باید بگویم این نوع شبکه ها به ظاهر خاص هستند اما اقیانوسی در درون خودشان دارند که عمومیت دارد.

ارسال نظرات