شنبه‌های انقلاب (۵) / رئیس مرکز چاپ و نشر قرآن در کمیته قرآن کریم:
حاج شریف گفت: قبل از انقلاب مرجع مشخصی برای چاپ قرآن وجود نداشت و باید به برخی افراد برای این اقدام مراجعه می‌شد اما بعد از انقلاب و بعد از مرداد 64 مسئولیت چاپ و نشر قرآن به سازمان چاپ و نشر اسلامی رسید...
کد خبر: ۹۰۱۹۴۸۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد حاج شریف، رئیس مرکز چاپ و نشر قرآن کریم عصر امروز در پنجمین شنبه انقلاب با موضوع قرآن کریم که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در محل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: قبل از انقلاب تعداد ناشران قرآن بسیار کم بود و به تعداد انگشت‌های یکدست هم نمی‌رسید اما اکنون و بعد از انقلاب تعداد ناشران افزایش چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب مرجع مشخصی برای چاپ قرآن وجود نداشت و باید به برخی افراد برای این اقدام مراجعه می‌شد اما بعد از انقلاب و بعد از مرداد 64 مسئولیت چاپ و نشر قرآن به سازمان چاپ و نشر اسلامی رسید و در حقیقت متولی مشخصی برای آن ایجاد شد.

حاج شریف با اشاره به گستره وسیع چاپ قرآن بعد از انقلاب بیان داشت: اکنون تعداد چاپ قرآن به 200 میلیون جلد رسیده است از سوی دیگر قبل از انقلاب ترجمه‌های قرآن بسیار کم بود ولی بعد از انقلاب،  قرآن به بیش از 130 زبان زنده دنیا ترجمه‌شده است و در حال حاضر تعداد 90 ترجمه زبان فارسی از قرآن کریم موجود است.

این استاد برجسته قرآن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خوش‌نویسی قرآن کریم گفت: قبل از انقلاب اسلامی به خوش‌نویسی قرآن توجهی نمی‌شد و تعداد آن به سه یا چهار خط می‌رسید اما بعد از انقلاب اسلامی، قرآن کریم با 70 نوع خط خوش‌نویسی، چاپ‌شده است.

ارسال نظرات