ایثارگر حسن ارجمند اهل و ساکن رودان استان هرمزگان اولین کسی است که با ماشین لندکروزر موقع حماسه آزاد سازی خرمشهر جلوی مسجد جامع خرمشهر حضور یافت.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۰۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

 

 
 

 

 

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از رودان نیوز؛ سوم خرداد روز بزرگ در تاریخ ایران اسلامی ثبت گردید، روزی که مزه جهاد در راه خدا، در کام ملت شریف ایران شیرین شد و تسخیرناپذیری ایمان ایرانی مسلمان به رخ جهانیان کشید.

شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین این سلسله جنگاوری های رزمندگان اسلام فتح خرمشهر بود که در عملیات بیت المقدس بر صدام و استکبار خروشید و صدامیان را تارومار کرد و آنانی که آمده بودند تا بمانند و خرمشهر را محمره می نامیدند، ذلیل و خوار نمودند و در سوم خرداد سال ۶۱ خرمشهر قشنگ ما که تبدیل به خونین شهر شده بود آزاد شد و به آغوش خاک وطن بازگشت.

برادر ایثارگر حسن ارجمند اهل و ساکن رودان استان هرمزگان یکی از ایثارگران زمان حماسه آزاد سازی خرمشهر است.

ارجمند در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز گفت: اولین کسی که با ماشین لندکروزر موقع حماسه آزاد سازی خرمشهر جلوی مسجد جامع خرمشهر حضور یافت بنده بودم و بعد گروهی از رزمندگان و دیگر بسیجیان و مردم حضور یافتند و جشن پیروزی آزاد سازی خرمشهر برپا شد و تصاویر و خاطرات قشنگ و به یادماندگی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دومرحله در زمان جنگ به جبهه اعزام شدم افزود: در سال ۶۱ از طریق جهاد به جبهه اعزام شدم و از ابتدای عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر حضور داشتم و با ماشین لندکروزی که دستم بود سلاح و مهمات به رزمندگان خط مقدم می بردم و در خط مقدم هم وظیفه ام “سنگرساز بی سنگر” بود.

ایثارگر جهادوشهادت رودانی ادامه داد: در مرحله دوم در عملیات والفجر۸ حضور داشتم و آنجا وظیفه ام ایجاد سنگرهای شناور روی آب بود که از این طریق رزمندگان خط مقدم با دشمن بعثی بجنگند.

ارجمند شیرین ترین خاطره دوران دفاع مقدس را اخلاص رزمندگان اسلام عنوان نمود و تصریح کرد: در خط مقدم خدا را به عینه می بینی و آن اخلاص رزمندگانی که با دهان تشنه می جنگیدند و شهید می شدند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی ایثارگران دوران دفاع مقدس، تقوا و در خط ولایت و رهبری بود خاطرنشان کرد: توصیه من به جوانان اینست که خط رهبری را هیچ وقت گم نکنند و بدانید که پیروزی ما در جنگ اول خدا و بعد گوش دادن به ولایت وفقیه بود و آرزو می کنم این انقلاب اسلامی حفظ بشود و به دست صاحب اصلی آن حضرت صالحب الزمان(عج) برسد.

ارسال نظرات