مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

رمضان، فرصتی برای بندگی/ از برکات این ماه غافل نشوید!

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:، عنوان کرد: رمضان ماهی است که دعاها در آن مستجاب می شود، حتی خوابیدن در آن نیز عبادت و خواندن آیه ای از قرآن در این ماه برابر با ختم قرآن در سایر ماه های سال است. 
کد خبر: ۹۰۱۹۵۰۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

 

 
 

 

 

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ ماه مبارک رمضان، نهمین ماه قمری و از ماه های مبارک و مقدس در نزد مسلمانان است؛ در خصوص فضیلت و جایگاه این ماه احادیث و روایات بسیاری نقل شده است که همگی مهر تاییدی بر ماهیت ویژه این ماه است.

حجت الاسلام والمسلین عبدالرضا رستگار، نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان الکریم، ماه نزول رحمت، ماه نزول قرآن کریم و ماه نزول اغلب کتب آسمانی است که این موضوع موجب پیوند هرچه بیشتر مسلمانان در این ماه با تلاوت قرآن شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) با تاکید بر اهمیت این ماه، تصریح کرد: در فضیلت و اهمیت این ماه نقل شده که ماه رمضان برابر با هزار سال است، بنابراین شبی از این ماه برابر با ۸۳ سال است و باید تمام تلاشمان را برای بهره بردن از شب و روز این ماه کنیم.

رستگار با بیان ثواب قرائت قرآن مجید در این ماه، عنوان کرد: در این ماه بنده به بالاترین افتخارش می رسد و به عنوان میهمان خداوند شناخته می شود و بهترین تفسیر را پیامبر اکرم (ص) از این ماه ارائه داده اند که فرمودند رمضان ماهی است که دعاها در آن مستجاب می شود، حتی خوابیدن در آن نیز عبادت است و خواندن آیه ای قرآن در این ماه برابر با ختم قرآن در سایر ماه های سال است.

وی با اشاره به تاثیرات شگفت انگیز روزه بر بدن، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان افراد را از مشکلات گوارشی نجات می دهد و با فرآیند سم زدایی بدن را از مشکلات کبد، کلیه و ریه در امان نگه می دارد؛ همچنین ما را به تفکر در زندگی فقرا و به یاد آنان وا می دارد و این سختی ما را برای سختی قیامت مهیا می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) با تاکید بر حکم روزه گرفتن در گرما، خاطرنشان کرد: روزه عمل واجب و سفارش شده ای است که ترک آن جایز نیست و نباید گرما را بهانه موجهی برای ترک آن دانست و باید توجه کرد که روزه گرفتن در گرما اجری چون جهاد دارد و از آن جایی که خداوند سختی ما را نمی خواهد؛ اگر روزه گرفتن در چنین شرایطی برایمان سنگین بود بهتر آن است که با سفر قضای یک روزه را گردن بگیریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار