پدر طب اسلامی:

سبک زندگی غربی خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش داده است

پدر طب اسلامی بیان داشت: امروزه مسلمانان و غیر مسلمانان به دلیل پیروی از سبک زندگی غربیان به بیماری‌های زیادی مبتلا می‌شوند و علت همه این مشکلات دوری از قرآن، احادیث و سیره حضرت رسول (ص) و اهل بیت علیهم السلام است.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۵۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در نشستی که با حضور زائران عرب زبان در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد، آیت الله عباس تبریزیان با بیان اصول تغذیه در ماه مبارک رمضان، گفت: امروزه مسلمانان و غیر مسلمانان به دلیل پیروی از سبک زندگی غربیان به بیماری‌های زیادی مبتلا می‌شوند و علت همه این مشکلات دوری از قرآن، احادیث و سیره حضرت رسول (ص) و اهل بیت علیهم السلام است.

تبریزیان با بیان اینکه اهل بیت (ع) برای طب اسلامی اهمیت زیادی قائل بودند، افزود: آن گونه که در دین مبین اسلام به تغذیه و آداب صحیح آن اهمیت داده شده است، در هیچ یک از ادیان دیگر به این موضوع پرداخته نشده است.

پدر طب اسلامی ادامه داد: خداوند در سوره عبس می‌فرمایند: «فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ» و تاکید دارند تا انسان‌ها بر نوع غذا، بهداشت و سلامت خود دقت کافی داشته باشند، زیرا با خوردن محرمات قلب انسان تیره و تار می‌شود.

آیت الله تبریزیان با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌ها با روزه گرفتن منافاتی ندارد، گفت: دستور‌های الهی حتی اگر رعایت آن واجب شرعی نباشد از نظر طبی حتما باید انجام شود.

وی همچنین با توصیه به روزه‌داران افزود: امام علی علیه السلام در باب غذا خوردن توصیه می‌کردند تا زمانی که گرسنه نشدید به طرف غذا نروید و زمانی که هنوز برای خوردن اشتها دارید از خوردن دست بکشید و غذا را به طور کامل بجوید.

این مدرس طب اسلامی اضافه کرد: زیاده روی در نوشیدن چای برای بدن مضر است، زیرا موجب عدم جذب آهن در بدن شده و در نتیجه منجر به بروز بیماری کم خونی در مصرف کنندگان می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اضافه شدن هورمون به انواع گوشت به ویژه گوشت مرغ برای بدن مضر است، گفت: در بیشتر شکلات‌هایی که از غرب می‌آید موادی از گوشت خوک موجود است که این گونه تغذیه موجب تیره و تار شدن قلب انسان‌ها می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها