رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

مؤسسات قرآنی حمایت شوند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: بایستی متولیان از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی حمایت و دستگاه‌های متولی قرآنی، چشم‌انداز امور قرآنی را ترسیم کنند.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۶۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی، افزود: متولیان قرآنی استان از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد و... بایستی در این بخش بسته‌های فرهنگی و آموزشی داشته باشند و مؤسسات و فعالان قرآنی استان را مورد حمایت قرار دهند.

وی اظهار داشت: از طرفی دیگر کمبود مؤسسات قرآنی در استان مشهود است که بایستی در جهت افزایش آن‌ها و حمایت از مؤسسات قرآنی توسط متولیان برنامه‌ریزی شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان این‌که یکی از مسائل مهمی که در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش کلیدی دارد، بحث پرداختن به تبیین و تفسیر آموزه‌های دینی و کاربردی کردن آن‌هاست؛ تصریح کرد: برای تحقق این مهم بایستی دو موضوع بیان مسائل دینی به زبان امروزی و دسته‌بندی کردن مخاطبان (کودکان، خردسالان، نوجوانان و جوانان) مدنظر قرار گیرد.

میرزایی خاطرنشان نمود: در بخش نخست وظیفه کارشناسان دینی است که آموزه‌های دینی را با زبان امروزی بیان کنند و در سخنرانی‌ها، نوشتن مقالات، جزوات و کتاب، تدریس در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و... نیز از این شیوه استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: بایستی برای مباحث دینی، مخاطبان دسته‌بندی و سطح‌بندی شوند که در این بخش، روحانیون و مسؤولان و متولیان دینی و فرهنگی استان مانند اوقاف، سازمان تبلیغات و ارشاد نقش مهمی را ایفا می‌کنند و برای نهادینه شدن مباحث قرآنی نیاز است که این دستگاه‌های فرهنگی در کنار آموزش و پرورش برای این بخش برنامه‌ریزی نمایند.

دبیر جامعه روحانیون و فضلای استان هرمزگان هشدار داد:  نگاه به مسائل قرآنی نباید اقتصادی و درآمدی باشد و در بخش قرآنی بایستی سرمایه‌گذاری شود و هزینه کرد.

میرزایی تصریح نمود: نوجوان امروزی که از همه جوانب تهدید می‌شود، آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی نقش مهمی را در کنترلش دارد و هنگامی که با قرآن مانوس شد، از بزهکاری دور می‌ماند.

وی تاکید کرد: بایستی مساجد، ائمه جمعه و جماعات، مدیرانی که در نظام اسلامی مسؤولیت دارند از جمله استاندار، فرماندار، مدیران‌کل و... در بخش قرآنی با برنامه وارد شوند و مؤسسات قرآنی را هم حمایت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان از نبود کتابخانه با رویکرد قرآنی در استان انتقاد کرد و افزود: بایستی نخبگان قرآنی هم مورد حمایت قرار گیرند.

ارسال نظرات