مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان گفت: هرمزگان جزء 3 استان نخست کشت کلزا در سال گذشته بوده است و پیش بینی می‌کنیم در سال‌جاری نیز جز استان‌های نخست در کشت کلزا باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۶۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سید رضا امیری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندرعباس، اظهار کرد: 78 هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی هرمزگان بوده که 22 هزار هکتار مربوط به کشت محصولات استراتژیک می‌باشد.

وی افزود: 52 هزار هکتار از سطح اراضی استان به کشت محصولات سبزی و صیفی‌جات اختصاص دارد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان با تاکید بر اینکه یک میلیون و 650 هزار تن تولید عملکردی استان است، خاطرنشان کرد: تنوع محصولی در این استان بسیار بالاست که ایده‌آل می‌باشد.

امیری‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد دانه‌های روغنی را از طریق واردات تامین می‌کنیم، ادامه داد: بایستی در کشت کلزا سطح و عملکرد را افزایش دهیم.

به گفته وی، کشت کلزا در سه سال اخیر از 270 هکتار به 2 هزار و 370 هکتار رسیده است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان همچین تصریح کرد: بالغ بر 90 دستگاه ریزدانه‌کار به صورت یارانه برای کشت محصولات کلزا و گندم در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

امیری زاده با اشاره به رشد 22 درصدی کشت گندم نسبت به سال گذشته گفت: استان هرمزگان بالغ بر 62 درصد کشت گندم در سال جاری داشته است.

وی افزود: سعی بر این است که وابستگی به واردات دانه‌های روغنی را کاهش دهیم و هرمزگان جزء 3 استان برتر کشت کلزا در سال گذشته بوده و پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری نیز جزء استان‌های برتر در کشت کلزا باشیم.

مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی 20 ساله در استان و کمبود منابع آب بایستی به سمت کشت‌های استراتژیک همانند گندم، کلزا و کینوا با آبیاری کم برویم.

انتهای پیام/88032/

ارسال نظرات