مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد:

نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد برپا می‌شود / ۵۰۰ رخداد فرهنگی و هنری در نمایشگاه قرآن

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی از ۵۰۰ رخداد و فعالیت فرهنگی و هنری و همچنین کتابت قرآن توسط ۲۰ هنرمند خوش‌نویس در نمایشگاه قرآن مشهد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۷۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سید سعید سرابی، امروز ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهدمقدس که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان مانند سال‌های گذشته مجموعه‌ای از اتفاقات ارزشمند قرآنی است که در سال جاری این اتفاق هم میسر شد و نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس با همکاری شهرداری مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با ۴۰۰ غرفه در مساحتی حدود ۴۵۰۰ متر در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود، افزود: ابتکار در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در عرصه میدان شهدا به پیشنهاد شهردار مشهد بود و در ماه رمضان سال جاری مجموعه اتفاقات ارزشمند قرآنی بسیاری رقم خواهد خورد که به تعبیری تلاقی جریان فرهنگ و قرآن با جریان‌های عمومی و ایجاد نمایشگاه در میدان شهدا آغازی است برای این دست اقدامات که در نتیجه مردمی کردن رخداد‌های فرهنگی و هنری را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن وعترت در ضلع شرقی میدان شهدا برگزار خواهد شد، عنوان کرد: نمایشگاه قرآن در سال جاری با فضایی مناسب دایر خواهد شد که ۲۴ بخش نمایشگاهی و ۸۰ ویژه برنامه در تالار شهر و محل برگزاری نمایشگاه انجام می‌شود.

سرابی در خصوص اینکه نمایشگاه قرآن و عترت در شهرستان‌ها هم برگزار می‌شود، ابراز کرد: شهرستان‌هایی از جمله گناباد، تربت حیدریه، خلیل آباد، درگز، رشتخوار، سبزوار، بردسکن، مه ولات، قوچان، تایباد، فریمان، سرخس، بجستان، جوین و کاشمر هم این نمایشگاه را برگزای می‌کنند و همچنین ۱۷ سازمان و نهاد در نمایشگاه حضور دارند که تلاش شده تا از مجموعه سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی خراسان رضوی در نمایشگاه حضور موثر داشته باشند و مأموریت‌هایی هم به آنان سپرده شده است.

وی عنوان کرد: حضور سازمان‌ها و نهاد‌ها در نمایشگاه قرآن و عترت به واسطه ارائه خدمات قرآنی است و زمان برگزاری نمایشگاه از اول الی ۱۰ خردادماه که مصادف با ۶ تا ۱۵ ماه مبارک رمضان خواهد بود، همچنین مراسم افتتاحیه نمایشگاه سوم خردادماه به همراه تجلیل از خادمان قرآنی و اختتامیه آن در روز ولادت امام حسن (ع) در تالار شهر برگزار می‌شود.

کتابت قرآن توسط ۲۰ هنرمند خوش‌نویس در نمایشگاه قرآن مشهد

سرابی با بیان اینکه حوزه تبلیغات و بستر‌های اطلاع رسانی به عهده اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف شهرداری اتفاق خواهد افتاد، اضافه کرد: در نمایشگاه حدود ۵۰۰ رخداد و فعالیت فرهنگی و هنری اتفاق خواهد افتاد و همچنین کتابت قرآن کریم در سال جاری توسط ۲۰ نفر از هنرمندان عرصه خوشنویسی در نمایشگاه رقم خواهد خورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها