حجت الاسلام ایجادی: ایمان یك امری است كه در بین انسانها شدت و ضعف دارد و این را از خدا می خواهیم كه خدا ما را به كامل ترین ایمان برساند و اكمل ایمان و بالاترین آن یقین است و این بستربا تلاش و كوشش وخودسازی ما در ماه رمضان فراهم است .
کد خبر: ۹۰۱۹۵۷۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج جویبار، به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان كلاس اخلاق  با حضور پایوران كادر و وظیفه در نمازخانه سپاه ناحیه جویبار مازندران برگزار شد . 

 حجت الاسلام والمسلمین تقی ایجادی در مراسم كلاس اخلاق با موضوع دعای مكارم الاخلاق صحیفه سجادیه در نمازخانه سپاه ناحیه جویبار گفت : از جمله فعل و كارهایی كه مورد مرضی رضای خداوند قرار می گیرد صلوات فرستادن بر پیامبر(ص) و آل پیامبر است و امام سجاد (ع) در دوران عمر پر بركت خود با دعا و در لفافه ی این دعا  به مبارزه با طاغوت می پرداخت .

       استادحوزه علمیه عنوان كرد : اصل دعا یك امر مشروع است و از ما خواسته شد كه برای حل مشكلات دعا كنیم كه اگر دعای ما نبود خداوند به ما توجه نمی كرد و صدر و ذیل دعایتان را صلوات بفرستید زیرا خداوند شرم می كند دعاهایی كه اول و آخر آن صلوات باشد بپذیرد ، ولی وسط آن را نپذیرد .

      وی افزود : هنگامی كه خداوند آدم را خلق كرد حضرت خانمی را در پیش رو دید خواست دست بزند اما فرشتگان مانع شدند زیرا دست زدن به زن مهریه می خواهد ومهریه حضرت حوا سه صلوات بر محمد و آل محمد بود .

       وی با اشاره به فرمایشهای حضرت امام صادق(ع) كه می فرماید در روز قیامت چیزی سنگین تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست ، گفت : عمل ما با انبیاء و اولیاء و امامان سنجیده می شود و در قیامت یكی از جاهایی كه باید طی بشود مواقف روز قیامت است كه نقش صلوات بر محمد و آل محمد از جمله خاصیتهای است كه برای ما در مواقف روز قیامت پر فایده خواهد بود .

      حجت الاسلام والمسلمین ایجادی تصریح كرد : امام سجاد(ع) می فرماید در آخرالزمان حفظ ایمان از آتش كف دست داشتن سخت تر است  ایمان مرا به كامل ترین درجه ایمان قرار بدهد و ایمان ده درجه دارد و سلمان آن درجه دهم را كسب كرده و در دامن پیامبر چنان پرورش یافت كه پیامبر لقب سلمان منا اهل البیت را به وی داد وی با پیامبر و علی خویشاوندی ندارد و تقوایش به جایی رسید كه خانه محرم آنها  شد .

     ایشان در پایان تأكید كرد : ایمان یك امری است كه در بین انسانها شدت و ضعف دارد و این را از خدا می خواهیم كه خدا ما را به كامل ترین ایمان برساند و اكمل ایمان و بالاترین آن یقین است و این بستربا تلاش و كوشش وخودسازی ما در ماه رمضان فراهم است . 

ارسال نظرات
پر بیننده ها