نماینده ولی فقیه و امام جمعه طارم:

ماه مبارک رمضان استقامت در برابر سختی هاست

افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان با سخنرانی امام جمعه شهرستان طارم با حضور کارکنان پایور و سرباز در محل نمازخانه سپاه ناحیه طارم برگزار شد .
کد خبر: ۹۰۱۹۵۸۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،صادقی پور با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت : که خداوند در سوره ی شمس سعادتمندان را اینگونه معرفی می کند . سعادتمندان کسانی هستند که نفس خویش را از هر گونه زشتی و پلیدی پاک و مطهر نگه داشتند.ودر مقابل زیانکارانند ،که نفس خود را با هر گونه گناه و زشتی و ناپاکی آلوده کردند.

وی اظهار کرد :ماه مبارک رمضان ماهی  است که خداوند به همه ی مردم این فرصت را می دهد که خود را از ناپاکی و زشتی حفظ کنند .افرادی که زیانکار هستند در این ماه فرصت توبه و مغفرت دارند زیرا خداوند ماه مبارک رمضان را ماه مغفرت قرار داده است.وبه سعادتمندان این فرصت را می دهد که مقام و منزلت خود را بیافزایند.این ماه به ما تزکیه و خودسازی را فرا می دهد.و پیامبران خدا راه چگونه تزکیه کردن را به ما آموختند.

وی عنوان کرد :کسی که نفس خود را تزکیه کند هم در حین حیاط ارزش دارد وهم وقتی فوت کرده و از او جنازه ای بیش نماند،  یعنی زنده و مرده او با ارزش و با برکت است، مانند حضرت یوسف که وقتی زنده و در قید حیاط بود برای مردم برکت و رحمت بود، وقتی ایشان از دنیا رفتند قوم بنی اسرائیل بر سره جنازه ایشان نزاع و بحث داشتند که هر کدام می خواستنددر محل و منطقه ای خود دفن کنند زیرا می دانستند که حتی جنازه ی ایشان با برکت است.

وی افزود :یکی از مهمترین درس های ماه مبارک رمضان درس استقامت در برابر سختی هاست.یعنی به ما یاد می دهد در برابر تشنگی و گرسنگی و گرما استقامت و طاقت داشته باشیم  و این مهم در زندگی روز مره ما نیز وجود دارد، آن هم ایستادگی در برابردشمنان است .دشمنان همه چیز مارا نشانه گرفتند. ما باید درمقابل دشمنان ایستادگی و استقامت داشته باشیم. این ماه در واقع تمرین مقابله و استقامت در برابر دشمن است.

 

ارسال نظرات