معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به نبود مجتمع‌های آموزشی در این استان، گفت: توزیع عادلانه امکانات در اردبیل اتفاق نیافتاده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۳۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی ورودی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه کنکور به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم والدین تلقی می‌شود، اظهار کرد: مسؤولانی که متولی حمایت از نظام آموزش و پرورش هستند باید همواره پاسخگو بوده و برای تعامل و پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی پیشگام شوند.

وی افزود: در شرایطی که 55 درصد مدارس شهرستان پارس‌آباد به صورت دو نوبته اداره می‌شوند، در شهرستان مشگین‌شهر این آمار 50 درصد و اردبیل 23 درصد گزارش شده و مطمئنا چنین شاخص‌هایی در کسب نتایج دانش‌آموزان در آزمون‌های علمی تأثیر منفی خود را خواهد گذاشت.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در دولت دهم مصوب گردید تا 31 استان از مجتمع‌های آموزشی برخوردار شوند و این در شرایطی است که تنها استان اردبیل از این قافله عقب ماند تا سیاست مورد نظر اجرایی نشود.

ورودی با اشاره به اینکه توزیع عادلانه امکانات در اردبیل اتفاق نیافتاده است، اظهار کرد: با وجود این چالش‌ها کسب موفقیت‌های آموزش و پرورش استان اردبیل در حوزه‌های مختلف قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته  آموزش و پرورش به عنوان متولی ساخت و ساز مدارس و مجموعه‌های آموزشی معرفی نمی‌شود و این در شرایطی است که بیشترین انرژی مجموعه در استان برای توجه به رفع موانع سخت‌افزاری به‌کار گرفته می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: در شرایطی که استان‌هایی نظیر یزد و سمنان بیش از دو دهه قادر به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری می‌شوند، این موضوع به تنهایی در سایه توانمندی معلمان و سیستم آموزشی مناطق مذکور تحقق پیدا نمی‌کند، بلکه ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در مناطق یاد شده در مقایسه با استان اردبیل بسیار بالاست.

ورودی توضیح داد: استان اردبیل با وجود برخورداری از 14 هزار دانش‌آموز در رشته تجربی از یک هزار و 500 صندلی پذیرش دانشجو برخوردار بوده و این موضوع نیازمند افزایش ظرفیت رشته‌های دانشگاهی بوده تا دانشجویان برای ادامه تحصیل رشته‌های مورد علاقه خود مجبور به حضور در دیگر استان‌ها نشوند.

ارسال نظرات