مفسر قرآن کریم با گلایه از اجرای قانون اقتصاد اسلامی در جامعه، ابراز کرد: نظام اقتصاد اسلامی دنبال عدالت اجتماعی و برابری است، در این نظام ثروت نجومی ایجاد نمی‌شود و اگر هم ایجاد شود باید خمس نجومی گرفت و به فقرا داد تا تعادل اجرا شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۴۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

حجت‌الاسلام‌ سید امیر محمدی‌پور، امام جمعه سابق شهرستان اسلام‌آباد غرب صبح دیروز در کلاس تفسیر قرآن در قرچک به برخورد چندگانه مردم با کتاب خدا اشاره کرد و گفت: استفاده از قرآن برکات فراوانی دارد، از همین رو امروز در همه جا مرسوم است که در سفره عقد، داشبورد خودرو، طاقچه اتاق، دروازه ورودی شهر‌ها و موارد دیگر از این کتاب استفاده می‌شود که خالی از لطف نیست، اما قطعاً حق قرآن فقط این نیست.
وی ادامه داد: عده‌ای به قصد ثواب قرآن می‌خوانند یا ثواب آن را نثار اموات خود می‌کنند که این کار اخروی است و یا عده‌ای که به تلاوت قرآن با رویکرد دنیوی روی می‌آورند مانند تلاوت سوره واقعه به نیت پرداخت بدهی‌ها که این هم خوب است ولی کافی نیست.
امام جمعه سابق شهرستان اسلام‌آباد غرب با اشاره به معنی لغت قرآن که یعنی «خواندن»، خاطرنشان کرد: عده‌ای کلاس‌های روانخوانی برگزار می‌کنند چرا‌که قرآن تنها کتابی است که نه تنها فهمش، بلکه خواندنش هم ثواب دارد و نفس آدمی را شست‌وشو می‌دهد.
وی اضافه کرد: کلاس تجوید، حفظ و مفاهیم قرآن هم از دیگر برخورد مسلمانان با این کتاب الهی است، با این کار حافظ به خاطر حفظ محفوظاتش باید هر چند وقت یکبار آیات را تکرار کند که این هم خوب است، اما باز کافی نیست.
شاگرد آیت‌الله خوشوقت زندگی قرآنی را بهترین برخورد با کتاب خدا دانست و تشریح کرد: قرآن کتاب زندگی است، سبک زندگی ما باید قرآنی شود، متأسفانه در فرهنگی غلط برخی فقط به هنگام مردن از آن استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه برای زندگی با قرآن باید ابتدا مفاهیم آن را دانست، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی هم برخی از آموزه‌های قرآنی مانند نماز خواندن بود، اما بسیاری دیگر مانند قانون برائت از مشرکین و آماده شدن در برابر دشمن اجرا نمی‌شد.
مفسر قرآن کریم با گلایه از عدم اجرای قانون اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی در جامعه، ابراز کرد: نظام اقتصاد اسلامی دنبال عدالت اجتماعی و برابری است، در این نظام ثروت نجومی ایجاد نمی‌شود و اگر هم ایجاد شود باید از آن نجومی بگیرها، خمس نجومی گرفت و به فقرا داد تا تعادل اجرا شود.
وی در پایان مطرح کرد: قرض‌الحسنه یعنی همان مقدار که قرض دادی، پس بگیری که این باید در حکومت اسلامی اجرا شود، متأسفانه نظام اقتصادی جامعه به دست دولتمردان است و مرجعیت در آن نقشی ندارد.

ارسال نظرات