محمد شریفی
فرمانده سپاه قرچک خبر داد؛
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ۱۵ خرداد شهرستان قرچک در دیدار با نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) باقرآباد با توصیه به دعای فراوان در ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است که در آن علاوه بر جزءخوانی قرآن کریم به معرفی مکارم و معارف قرآنی پرداخته شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۵۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

سرگرد پاسدار علی‌اصغر شهیری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ۱۵ خرداد شهرستان قرچک، ۳۱ اردیبهشت‌ماه در حاشیه دیدار نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) باقرآباد قرچک از اجرای طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد خبر داد و گفت: مسجد همواره به‌عنوان پایگاه اجتماعی مسلمانان مطرح بوده است از این رو در برنامه‌های بسیج، مسجدمحوری مورد توجه است.
وی با بیان اینکه مسجد محور همه فعالیت‌ها است، خواستار تجمع مسئولان در مساجد برای حل مشکلات جامعه شد و افزود: بسیج محور پیوند مسجد، مدرسه و محله است، از این‌رو می‌توان گفت که بسیج مسجد است و مسجد بسیج.
شهیری درباره اجرای این طرح، عنوان کرد: بعد از اقامه نماز جماعت در شب‌های ماه مبارک رمضان در کنار نمازگزاران، با شورای فرهنگی مسجد، امام جماعت، خادم، هیئت امنا و شورای بسیج، برنامه‌های فرهنگی مسجد را مورد بررسی قرار می‌دهیم که امیدوارم با هماهنگی عناصر مسجد، آسیب‌شناسی مشکلات و توانمند‌سازی مساجد گامی در راستای رفع مشکلات جامعه برداشته باشیم.
وی تقویت حضور جوانان در مسجد را از اهم اهداف این طرح خواند و مطرح کرد: شناسایی، تشویق و ترغیب فعالان مسجد که در رسیدن به هدف پویایی مسجد نقش اساسی دارند، تعامل با امور مساجد و ایجاد وحدت رویه بین بسیج و امور مساجد شهرستان در انجام فعالیت‌های مشترک، حفظ با نشاط مسجد و عناصر بسیج به‌عنوان سنگربانان آن، انجام برنامه‌های مشترک در قالب شورای فرهنگی مسجد و سیاست‌گذاری برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان از دیگر اهداف این طرح است.

ارسال نظرات