صعیدزرندی با اعلام اینکه مازندران با وجود تلاش‌های انجام شده در حوزه اجرایی برای سند دار کردن مشکل داریم، ادامه داد: در کشور پیشتاز هستیم ولی نسبت به برنامه عقب‌ ماندگی‌های زیادی داریم.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۹۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی صبح امروز در جلسه کارگروه مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در اداره‌کل اوقاف استان برگزار شد اظهار کرد: در سال جاری دو برابر سال گذشته طرح سنددار کردن رقبات وقفی در کشور در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه طی سه سال باید همه موقوفات کشور سنددار شوند، تصریح کرد: تلاش‌های زیادی باید در این ارتباط انجام شود به همین دلیل کارگروه‌های استانی را فعال کردیم.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: استان گلستان به واسطه موقوفات مشائی که داشت مشکلات جدی در این حوزه دارد، در استان مازندران مدیران ثبت اسناد زحمات زیادی کشیدند.

وی با اعلام اینکه در مجموع کل کشور در سال 96 بیش از 100 هزار رقبه سنددار شده است، گفت: در استان مازندران 18 هزار مورد در استان بوده است و نزدیک به 20 درصد رقبات سنددار شده در استان بوده است و از تجربیات مازندران باید استفاده کنیم ولی با این وجود مازندران جزء استان‌های است که رقبات فاقد سند آن زیاد است.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز اظهار کرد: عملکرد مدیران ثبت در استان مازندران بسیار مناسب بوده است.

حسین صعیدزرندی با اعلام اینکه با انقلاب اسلامی دوران موقوفه ستیزی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: سازمان ثبت به عنوان دستگاهی که تثبیت مالکیت می‌کند در کنار اوقاف است.

 وی با اشاره به اینکه توجه به مباحث وقفی یکی از نیازهای اساسی است، گفت: برای نگهداری اموال وقفی باید تلاش‌های مناسبی انجام شود و تلاش‌های مضاعف انجام شود.

این مسؤول با اعلام اینکه اقدامات به زمین مانده زیاد داریم، بیان کرد: متناسب با نیاز کشور برنامه‌ریزی انجام می‌شود ولی باید تلاش‌ها مضاعف انجام شود.

صعیدزرندی با اعلام اینکه مازندران با وجود تلاش‌های انجام شده در حوزه اجرایی برای سند دار کردن مشکل داریم، ادامه داد: در کشور پیشتاز هستیم ولی نسبت به برنامه عقب‌ ماندگی‌های زیادی داریم.

نبی‌الله خواجوندی معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران نیز گفت: اوقاف از وظایف نظارتی بیشتر استفاده کند، یک متصرف دولتی 295 میلیون تومان باید پرداخت کند و اگر پرداخت نشود بی‌انگیزگی در بین سایر مردم ایجاد می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها