خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

فارس باید یک گنجینه تمام عیار و الگویی برای سایر استان‌ها باشد/ نکوداشت پیشکسوتان از برنامه‌های محوری در فارس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: تیپ‌ها و لشکر‌های فارس در دفاع مقدس، جهاد سازندگی و پشتیبانی مردمی باعث شده که فارس به یک گنجینه تمام عیار و الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۲۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی در نشست خبری تشریح ویژه برنامه های سوم خرداد اظهار داشت: امسال مناسبت سوم خرداد با ایام ماه مبارک رمضان تقارن دارد و برنامه‌های سی و ششمین سالروز آزادسازی قهرمان را در عملیات بیت المقدس در سال 61 و با رمز مقدس "یا علی ابن ابی طالب" را در این ماه مبارک برگزار می کنیم.

وی شعار محوری امسال را "ما توانسته ایم" دانست که توسط ستاد برگزاری سالروز سوم خرداد درنظر گرفته شده است.

به گفته گرامی، ولایت و رهبری امام راحل(ره)، وحدت میان نیروهای مسلح و پشتیبانی و همراهی و وحدت مردم باعث آزادسازی خرمشهر قهرمان و پیروزی در دفاع مقدس بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس  به تشریح برنامه‌های این ایام پرداخت و گفت: چهارشنبه دوم خرداد در روز نخست این برنامه که با عنوان «درس ها و عبرت ها از حماسه سوم خرداد، حماسه سازان و فخرآفرینان» برگزار می شود، دستاوردها از عملیات بین المقدس و توجه به حماسه فرزندان انقلاب اسلامی تبیین خواهد شد.

گرامی به برنامه روز دوم که پنجشنبه سوم خرداد ماه جاری با عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی، پیشکسوتان، فرماندهان و شهیدان برگزار می شود اشاره کرد و افزود: محور فعالیت این برنامه توجه به اهداف و نتیج حاصل ازاین پیروزی بزرگ و دست یافتن به خواسته های عزت مدارانه در حفظ استقلال و کیان ایران اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس به روز پایانی این ویژه برنامه ها اشاره کرد که روز جمعه ۴ خرداد برگزار می شود و گفت: در روز مقاومت و پایداری(روز دزفول) ولایت مداری، معنویت و پشت جبهه ها، توجه به نقش ولایت و رهبری در پیروزی حماسه سوم خرداد و پرداختن به حضور مردم در جبهه ها در مقابله با دشمن مورد تاکید قرار می گیرد.

دبیر ستاد بزرگداشت مراسم سوم خرداد به برنامه های فرهنگی این رویداد اشاره کرد و از رونمایی و نقد و بررسی کتاب رمان «برادر انگلستان» نوشته علیرضا قزوه خبر داد و گفت: این برنامه چهارشنبه ۲ خرداد جاری ساعت۱۷ با حضور نویسنده در حوزه هنری فارس برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری سوم خرداد در حوزه هنری فارس خبر داد وافزود: پنجشنبه سوم خرداد جاری پروژه ساخت مستند زندگی شهید دکتر فیروزی کلید زده می شود.

گرامی به اجرای شب خاطره و رونمایی کتاب دیگری در روز جمعه ۴ خرداد جاری اشاره کرد و گفت: در این برنامه کتاب خاطرات سردار شهید محمد اسلامی نسب در باشگاه فرهنگیان معرفی می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درخصوص تدوین کتاب در مورد رشادتهای رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس اظهار کرد: این آثار با نگاه فاخر با تدبیر بنیاد در حال انجام است که سال گذشته ۵۵ مورد بود.

وی با اعلام اینکه ۳۵ تالیف در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسید، افزود: ۲۰ تالیف باقیمانده آماده چاپ است که امیدواریم امسال محقق شود.

گرامی در عین حال با تایید عقب ماندگی در زمینه ثبت تاریخ شفاهی جنگ اظهار کرد: فارس باید یک گنجینه تمام عیار و الگویی برای سایر استانها باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از وجود افزون بر ۳۰۰هزار سند در مرکز اسناد بنیاد خبر داد و گفت: بخش اسناد و ادبیات پایداری بنیاد در دسترس پژوهشگران قرار دارد که می توان به صورت دیجیتال وسخت افزاری مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها