فرماندار ری:

حمایت از تولیدکنندگان، وظیفه مهم مسئولان است

خبرگزاری بسیج: هدایت الله جمالی پور معاون استاندر تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حمایت از تولید ملی را یکی از راه‌های مصونیت از تهدیدهای خارجی دانست.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۶۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

به گزارش  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت‌‌الله جمالی‌پور،  معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه  شهرستان ری، در دومین جلسه شورای اداری سال ۹۷ این شهرستان که امروز در ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تسلیت درگذشت ایت‌الله طباطبایی، همبستگی ملی و توجه به اولویت‌های کشور و نظام را راه حل پیروزی در برابر تهدیدهای خارجی دانست.

جمالی‌پور استفاده از ظرفیت فرهنگی بالای این شهرستان، را دغدغه اصلی مسؤولان اجرایی معرفی کرد و گفت: ری ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه ‌‌‌‌‌‌‌ فرهنگی و گردشگری دارد که متاسفانه در این سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است و به سبب ناآگاهی که در گذشته اتفاق افتاده است، بسیاری از آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان از بین رفته است.

فرماندار ویژه ری با تاکید بر اثرگذاری ری در دوران‌های مختلف، یکی از راه‌های معرفی شهرستان ری را استفاده از مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف دانست که نه تنها این شهرستان که تهران را می‌تواند معرفی کند.

به گفته جمالی‌پور، شهرهایی مانند کرمان، اصفهان و شیراز که در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی شناخته‌شده هستند ،محدود به یک دوره تاریخی هستند، در صورتی‌که ری به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، متعلق به دوره‌های مختلفی است و در ایران اسلامی نیز تربیت کننده دانشمندان و مردان بزرگی بوده است.

معاون استاندار تهران، با تاکید دوباره بر ظرفیت فرهنگی، تاریخی، علنی و هنری شهرستان ری، از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌نفع و هم‌چنین دولت خواست تا با حمایت از اجرای این طرح ،  معرفی این شهرستان به عنوان مقصد گردشگری در سال ۲۰۱۹ را پایه‌گذاری کنند.

*حمایت از تولیدکنندگان، وظیفه مهم مسوؤلان

جمالی پور در بخش دیگر از صحبت‌های خود به موضوع حمایت از تولید ملی پرداخت و آن را یکی از راه‌های مصونیت از تهدیدهای خارجی دانست.

وی حمایت از کالای ایرانی و تولیدگران را جزء وظایف مسوولان دانست و افزود: تلاشگران و تولیدکنندگان داخلی، از سرمایه‌های کشور هستند و مسوؤلان باید  در چارچوب، منافع تولیدکنندگان را بر منافع سازمان ترجیح دهند و این موضوع به دقت در فرمانداری رصد خواهد شد.

فرماندار ویژه ری در ادامه صحبت‌های خود نیاز جامعه و کشور را در شرایط کنونی، نیروهایی معرفی کرد که خود را وقف جامعه و نظام کنند و محترم شمردن مردم و خدمتگذاری به جامعه را از اولویت‌های مسوؤلان معرفی کرد.

*همبستگی ملی، رمز موفقیت در جنگ نرم

به گفته جمالی‌پور، همبستگی ملی و درک صحیح از منافع ملی، یکی دیگر از راه‌های موفقیت در برابر تهدیدهای خارجی است. انتقاد مخرب از هر یک از ساختارهای نظام ، قوا و نیروهای نظامی و امنیتی، که باعث بدبینی مردم و جامعه  می‌شود، بستری است که دشمن بر روی آن موج سواری می‌کند.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص سواستفاده از اختلافات داخلی توسط دشمن در جنگ نرم گفت: نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی، جناحی و قومیتی، باعت بی اخلاقی شود، نیاز دیگر جامعه ما در شرایط کنونی ، اخلاق اجتماعی و اسلامی است.

جمالی‌پور در پایان صحبت‌های خود با انتقاد از برخی از نمایندگان شهرستان ری در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، تبعیت از قانون و رعایت حقوق مردم ری را واجب دانست و عنوان کرد: در خصوص استقلال شهرستان ری، قانون همه چیز را مشخص کرده است، کسانی که در زمان انتخابات از نام ری استفاده کردند ولی بعد از رسیدن به جایگاه فعلی‌شان، حقوق مردم این شهر را نادیده می‌گیرند، در انتخابات آینده پاسخگو خواهند بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار