حجت‌الاسلام بزماني خبر داد:

7هزار مسجد تشیع و تسنن در مناطق شهری و روستایی میزبان روزه‌داران سیستان و بلوچستانی

هفت هزار مسجد تشيع و تسنن در مناطق شهري و روستايي سيستان و بلوچستان وجود دارد که براي استقبال از نمازگزاران در ماه مبارک رمضان کار زيباسازي و تطهير انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۸۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مساجد تشیع و تسنن استان بعد از انجام کار‌های مربوط به زیباسازی و نظافت آماده پذیرایی از روزه‌داران هستند.

وی اظهار داشت: همه ساله در دهه سوم ماه شعبان با توجه به آموزه‌های دینی برای استقبال از ماه مبارک رمضان طرح تکریم و نکوداشت مساجد همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

بزمانی بیان کرد: امسال نیز با همکاری نمازگزاران در این مقطع بر اساس صلاح دید خادمان مساجد و تکایا کار زیباسازی و تمیزکردن این مکان‌های مقدس در سطح سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش از هفت هزار مسجد تشیع و تسنن در مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان وجود دارد که حدود ۲ هزار مسجد در دهه سوم شعبان برای استقبال از نمازگزاران در ماه مبارک رمضان کار زیباسازی و تطهیر انجام شده است.
وی گفت: افزایش طراوت و شادابی نمازگزاران در زمان ورود به مساجد و عبادت خداوند از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

بزمانی ادامه داد: همچنین ۶۷۰ مبلغ مقیم، ۱۴۵ روحانی مستقر، ۸۰ مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی و پنج مبلغه به مناسبت ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

این مسئول اظهار داشت: همه ساله مبلغان زن و مرد بومی و غیربومی در مناسبت‌های مختلف مانند ماه مبارک رمضان برای انجام اعمال و فرائض دینی و پاسخ به سئوالات مردم به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: توجه جدی به بیان معارف قرآن، برگزاری رقابت‌های قرآنی برای جوانان و نوجوانان، اجرای کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر قرآن، احکام، معارف اسلامی، اقامه نمازجماعت، گفتمان دینی و اجرای مراسم شب‌های قدر برای عموم مردم از مهمترین وظایف مبلغان در این ماه مبارک است.
 
منبع خبر: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان
ارسال نظرات