سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: 220هنرمند و صنعتگر جهت اجرای برنامه شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان در برج میلاد به تهران اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۸۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، علیرضا جلال زایی، اظهار کرد: کاروان هنرمندان و صنعتگران به منظور اجرای جشنواره شب‌های فرهنگی در برج میلاد پایتخت متشکل از ۲۲۰ هنرمند و صنعتگر روز گذشته با بدرقه رسمی مسئولین میراث فرهنگی استان و مدیرعامل راه آهن به تهران اعزام شد.

وی افزود: برنامه‌هایی از جمله معرفی فرهنگ رمضان در سیستان و بلوچستان، اجرای موسیقی سنتی، معرفی آیین‌های محلی، پخت غذا‌های سنتی و نمایش ظرفیت‌های متنوع گردشگری استان در این جشنواره اجرا خواهد شد.

جلال زایی ادامه داد: اجرای ورزش‌های بومی محلی استان، اجرای زنده ساخت سفال و حصیربافی، بازسازی خانه‌های محلی سیستانی و گردتوپ بلوچستان و برپایی سیاه چادر عشایری از دیگر اقداماتی است که در این جشنواره اجرا خواهد شد.

وی گفت: در شب‌های دوم، سوم و چهارم این برنامه به ترتیب به معرفی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان پرداخته خواهد شد.

گفتنی است؛ این برنامه از یکم خردادماه به مدت ۵ شب در برج میلاد تهران برگزار میشود.

منبع خبر: روابط عمومی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان
ارسال نظرات