یادداشت روز:

دیپلماسی _باخدا

خرمشهر را خدا آزاد کرد، این فرمایش امام، معادله ایست که سوالات بسیاری بدنبال دارد و باید رمزگشایی شود، درمراکز علمی ما تدریس شود که چه شد که خداوند در عملیات بیت المقدس وارد معرکه جنگ شد، آیا نصرت الهی فقط در دهه طلایی 60 بود یا الان هم است رزمندگان و مردم آن زمان چه کردند که خداوند فاتح خرمشهرشان شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۰۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، احمد ملاشاهی در یاد داشتی نوشت: از همه مهمتر، الان چگونه می‌توان بود که خدا برای ما خرمشهر‌ها و حق‌های اشغال و اسیر شده را آزاد کند
آدرس این ادبیات امام خمینی (رحمه الله علیه) به قرآن برمی گردد. وقتی درجنگ بدر کفار مجهز مقابل اندک مسلمین، شکست سنگینی خوردند، خداوند فرمود: هنگام تیراندازی این شما نبودید که تیر پرتاب کردید، من تیر انداختم.
حالا امام می‌گوید همان خدای بدر، خرمشهر را آزاد کرد. همان خدا، شن‌های بیابان را به ضدهوایی برای زدن هواپیما‌های آمریکا در طبس بدل کرد.
باید این فرمایش امام خمینی(ره) در مراکز علمی ما به یک گفتمان بدل می‌شد و شیوه‌های جذب سرمایه عظیم قدرت الهی، تدریس می‌شد.
همانگونه که دشمن ابزار و شیو‌های دورشدن جوانان ما از خدا را آموزش می‌دهد.
باید در دروس علوم سیاسی ما چند واحد گذاشته می‌شد با موضوع روش‌های دیپلماسی با خدا. چه استراتژی با خداوند داشته باشیم که او متحد ما شود، چگونه او هم پیمان ما می‌شود تا دیگر نگران هیچ اتحادیه، سازمان و ناتویی نباشیم.
تمام خطر در این است که دشمن متوجه رمز پیروزی ما شده، ولی برخی از ما‌ها غافلیم و یا در پی تمسخر علت پیروزی مان هستیم
از قرآان، همان دستورخدا برای زندگی برتر، درباره راز و رمز جذب نصرت الهی می‌توان چنین فهمید.
یاری خدا زمانیست که تنها به او ایمان داشته باشیم، صبر و استقامت در ایمان باشد، سستی در کار نباشد و باقوت به حکم خدا عمل شود، نباید به بهانه دفع شر وجلب خیر، کفار را دوست گرفت، نباید مومنین را رها کنیم و رفیق مشرکین شویم، درمیدان نبرد به دشمن پشت نکرده و فرار نکنیم، در اختلافات، رضای خدا مبنا باشد، اولی الامر اطاعت شود و در صورتی که دین خدا را یاری کنیم حتما خدا ما را یاری می‌کند.
اگر چنین بودیم دیگر از کدخدا بیمی نیست، چون خود خدا با ما است. مدافعین حرم چنین بودند که با یاری خدا نه یک خرمشهر بلکه دو کشور عراق و سوریه بطور مستقیم آزاد شد و بطور غیر مستقیم بلاگردان چند کشور شدند.
اگر امید مسلمانان به کاخ سفید و باکینگهام نباشد و تنها هم پیمان خدا باشند همانگونه که در عملیات بیت المقدس خرمشهر آزاد شد در عملیات دیگری خود بیت المقدس آزاد می‌شود.
یادداشت روز _احمدملاشاهی
ارسال نظرات
آخرین اخبار