سید داوود موسوی، گفت: فلسفه قرائت قرآن کریم، درک مفاهیم و عمل به آن و نزدیک کردن خود و مردم به خداست.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۵۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

فلسفه قرائت قرآن کریم، دانستن و عمل است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان برگزار شد.

قاری ممتاز قرآن در این محفل نورانی درباره ویژگی یک تلاوت خوب، عنوان کرد: یک قاری خوب علاوه بر اینکه یک سطح قابل قبولی از مسائل فنی را باید رعایت کند نیاز است تلاوتش به گونه ای باشد که در جان ودل مستمع هم بنشیند و بتواند با نحوه تلاوت خود مفاهیم قرآن را به مستمعین انتقال دهد .

سید داوود موسوی با بیان اینکه بزرگترین فلسفه قرائت قرآن، درک مفاهیم و عمل به آن و نزدیک کردن خود و مردم به خداست، افزود: قاری باید تمام همت خودرا به گونه‌‌ای به کار گیرد که با خضوع و خشوع ، دل‌های مستمعین را متوجه خدا و به او نزدیک کند .

وی، خاطر نشان کرد: برای آنکه بتوانیم حرمت قرآن را حفظ کنیم و با قرائت آیات نورانی قرآن به گوهرهای ناب آن دست یابیم و توفیق تدبر در آن را بیابیم، خوب است آداب تلاوت را رعایت کنیم.

موسوی افزود: پاکیزگی بدن، وضو گرفتن یا غسل کردن قبل از تلاوت قرآن، زمینه دریافت نور الهی و بهره مندی از آیات قرآن را فراهم می نماید و البته طهارت با قصد قربت می تواند زمینه طهارت روح و پاکی از آلودگی های نفسانی و پلیدی غرور را فراهم سازد؛ همانطوری که خداوند در قرآن کریم می فرماید: "ولایمسه الا المطهرون" یعنی قرآن را لمس نمی کنند مگر کسانی که طاهر شده اند .

وی در پایان تصریح کرد: فضلیت قرائت قرآن و تلاوت آن بی‌شمار است و باید به این نکته توجه کنیم که قرآن کریم سرآمد تمام کتاب‌های الهی است و همه فلاسفه در تمام کتاب‌های خود  به کلام خدا توسل جستند، پس برماست که در زمینه خواندن و تدبر و تأمل در قرآن و آیات الهی آن، بسیار کوشا باشیم .

 

ارسال نظرات