مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت جذب کمک‌های مردمی و خیران برای مددجویان زیرپوشش این نهاد است.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۶۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
محبی افزود: یکی از طرح‌های حمایتی، اجرای طرح مفتاح الجنه است که در این طرح افراد خیر، نیکوکاران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ضمن بازدید از خانواده‌های نیازمند کمک‌های نقدی خود را به صورت مستقیم به آنان پرداخت می‌کنند.
محبی اجرای طرح‌های اکرام ایتام و محسنین را از دیگر طرح‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد وادامه داد: در طرح اکرام ایتام برای ایتام زیر ۱۸ سال زیرپوشش و در طرح محسنین برای فرزندان خانواده‌های زیر پوشش که سرپرست خانوار بیمار و از کار افتاده دارند و امکان معاش خانواده وجود ندارد نیز حامی یابی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان سال گذشته در طرح اکرام ایتام هزار نفر و در طرح محسنین هم هزار و ۵۰۰ نفر حامی برای حمایت از جامعه هدف جذب شد گفت: هم اکنون ۲ هزاریتیم زیر ۱۸ سال با مشارکت ۴ هزار و ۴۰۰ نفر حامی و در طرح محسنین نیز ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از فرزندان این گروه با مشارکت ۲ هزار و ۶۰۰ حامی حمایت مالی می‌شوند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان با بیان اینکه در بخش محسنین ۷ هزار فرزند از خانواده‌های نیازمند حامی ندارند اضافه کرد: خیران و هم استانی‌ها می‌توانند با مشارکت در این امر خداپسندانه این فرزندان را حمایت کنند.
محبی برگزاری جشن رمضان و اجرای طرح اطعام و افطاری مددجویان در سراسر استان را ازدیگر برنامه‌های کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: در این طرح که به مدت یک هفته از ۱۵ رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا ۲۱ رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) برگزار و برای جامعه هدف به دو صورت توزیع سبد غذایی و برپایی سفره‌های اطعام و افطاری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر در قالب غذای گرم و سبد غذایی اطعام شدند گفت: پیش بینی می‌شود در ماه رمضان امسال سفره افطاری، اطعام و توزیع سبد غذایی برای ۱۳۰ هزار نفر از مددجویان استان برگزار شود.
محبی اجرای طرح شفا را یکی دیگر از طرح‌های کمیته امداد درماه رمضان دانست و افزود: حدود ۹۰ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند که در این طرح افراد نیکوکار و خیر برای ارائه کمک مالی و خدماتی به این بیماران شناسایی و جذب می‌شوند.
وی آزاد سازی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد مالی مانند بدهکارمهریه، دیه و بدهی‌های مالی با همکاری ستاد دیه استان را از دیگربرنامه‌های این ماه دانست و ادامه داد: جمع آوری فطریه و کفاره روزه در اواخر این ماه آخرین طرح و برنامه رمضان امسال است.
محبی مجموع کمک‌های جمع آوری شده در ماه مبارک رمضان در سال گذشته را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: از این مقدار ۶۵۰ مورد کمک نقدی و مابقی هم به صورت کالا و خدمات بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان از هم استانی‌ها و خیران و نوع دوستان خواست کمک‌های مالی خودشان را یا به شماره حساب ۰۱۰۲۲۲۹۰۵۶۰۰۹ بانک صادرات و یا از طریق تلفن همراه با شماره گیری ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۷۴ مربع واریز نموده و یا عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۴ ارسال کنند.
ارسال نظرات