خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد

ایمن‌سازی 15 مدرسه حاشیه راه‌های استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ایمن سازی فیزیکی 15 مدرسه حاشیه راه های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۶۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

ایمن‌سازی 15 مدرسه حاشیه راه‌های استان همدانمحمد رودباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به ایمن سازی فیزیکی 15 مدرسه حاشیه راه های استان اظهار داشت: این اقدام به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی انجام شده است.

وی بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان را از دیگر اهداف عنوان و بیان کرد: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند، یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: این ایمن سازی شامل بیش از 4 هزار متر نوار لرزاننده، 280 متر کانال عابرین پیاده، 120 لگوی کف نوشته و 60 عدد تابلو مدارس است.

رودباری به آموزش و توزیع اقلام به منظور ارتقا ایمنی دانش آموزان به میزان 5 هزار نفر ساعت آموزش در 25 مدرسه روستای هدف سطح استان اشاره و بیان کرد: توزیع کیف، کتابچه های ایمنی و دفترچه با طرح ایمنی با همکاری پلیس راه استان، دهیاری ها و آموزش وپرورش از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی همچنین آموزش و توزیع اقلام به میزان 5 هزارو 600 نفر ساعت برای ارتقا ایمنی کاربران جاده ای را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و ابراز داشت: این آموزش در 35 روستای هدف سطح استان انجام شد.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور کلاه ایمنی موتور سواران، کتابچه های ایمنی، شبرنگ های مختلف ایمنی و جلیقه شبرنگ فسفری توزیع شده است.

وی  کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد امداد خودروهای دارای مجوز این اداره کل و کارخانه های تولید کننده خودرو با بیش از 110 دستگاه در سطح استان را از دیگر اقدامات عنوان و اظهار کرد: کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد 6 مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین، کنترل و نظارات کرویدوری تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی جاده ای به ویژه بخش مسافری  به شکل مستمر، کنترل و نظارات مدیران فنی شرکت ها، صدور و نظارت وکنترل بر صدور پروانه های ترافیکی استان و نظارت و صدور اعمال جرائم اضافه تناژ و صدور برگه ترخیص از دیگر اقدامات اجرایی اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار