در راستای تحقق منویات رهبری در تربیت 10 میلیونی حفاظ قرآنی
به منظور تحقق منویات رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، طرح"نور هدایت"در حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۷۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعبادی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های قرآنی ویژه رمضان حوزه علمیه خواهران هرمزگان پرداخت و اظهار داشت: در ماه بهار قرآن برنامه‌های قرآنی ویژه این ایام مبارک به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.
وی افزود: از جمله نشانه‌های تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، فراگیرشدن فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه اسلامی است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: این امر مهم جزء با تعلیم قرآن به همه افراد جامعه و ترویج فرهنگ قرآنی در راستای خانواده قرآنی به ویژه مادران قرآنی و حفظ قرآن و افزایش تعداد حافظان کلام وحی که مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز است، میسر نمی‌شود.
عبادی‌زاده تصریح کرد: توجه به شیوه تعلیم در سیره و تذکر معظم له نسبت به اهمیت حفظ قرآن و کمبود جدی حافظان قرآن در جامعه اسلامی ایران و تصریح ایشان بر ضرورت وجود ده میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند اهمیت توجه به این راهبرد را گوشزد کند.
وی ادامه داد: در این راستا مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، طرح «نور هدایت» (حفظ جزء سی ام قرآن کریم) را برای سال 97 برنامه‌ریزی کرده تا سهم خود را در تحقق شعار «ده میلیون حافظ» اداء کند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان بیان کرد: از این رو معاونت فرهنگی تبلیغی طرح یاد شده را با شعار «هر طلبه یک حافظ» و با هدف حافظ شدن حداقل ده درصد طلاب مدارس جهت اجرا به مدارس علمیه سراسر استان ابلاغ کرده است.
وی بیان کرد: طرح «نور هدایت» (حفظ جزء سی ام قرآن کریم) به عنوان برنامه محوری سال جاری بوده و امید است در سال‌های آینده نیز طرح حفظ جزءهای دیگر قرآن کریم در طول سال همراه با ترجمه و مفاهیم انجام شود.
عبادی‌زاده با اشاره به این که مخاطبان این طرح، طلاب در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر استان هستند، گفت: عموم طلاب در حال تحصیل اعم از سطوح تحصیلی دو، سه و چهار، و دوره‌های تحصیلی عمومی«دیپلم» و عمومی ویژه«سیکل»، همچنین شیوه‌های تحصیلی حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و پاره وقت می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

ارسال نظرات