رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: باید استفاده از تولیدات استان در اولویت بخش های مختلف استان قرار بگیرد و از این تولیدات حمایت شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۸۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
جبار کیانی پور در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: واحد‌های تولیدی در استان وجود دارد که کالا‌های با کیفیت و رقابت پذیر تولید می‌کنند، اما برخی از دستگاه‌ها محصولات مورد نیاز خود را از سایر استان‌ها تامین می‌کنند.

کیانی پور تصریح کرد: باید از تولیدات استان به نحو مطلوب استفاده شود و دستگاه‌ها کالا‌های استاندارد را در لیست خود قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اهمیت توسعه خوشه‌ها و تکمیل زنجیره تولید بخش فرش، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تولید فرش در این استان بالاست و به دلیل سابقه تاریخی استان در این حوزه، باید در بخشی مانند فرش دستباف فعالیت‌هایی عملیاتی و اجرایی شود.

کیانی پور به ایجاد مرکز تجاری و گسترش ظرفیت نمایشگاهی برای فعالین اشاره کرد و بیان داشت: باید بسیج شویم و برای توسعه کسب و کار‌ها گام برداریم و نهضتی برای توسعه ظرفیت‌ها ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بر رفع مشکلات صنعت احداث و خدمات فنی مهندسی تاکید کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی و صنعتی احداث، ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال دارند و باید نسبت به اجرای هدفمند این پروژه‌ها اقدام کرد.

وی در حوزه پروژه‌ها و واگذاری، چالش‌های مشکلات مالیاتی، فساد رانت، مشکلات بانکی و عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌هایی مانند اسناد خزانه را از جمله موارد قابل طرح برای بررسی و رفع آن‌ها دانست.

کیانی پور همچنین افزود: ایجاد فرصت برابر برای شرکت‌های مختلف پیمانکاری نیز کمک فراوانی به فعالیت شرکت‌های ضعیف‌تر و تحقق عدالت می‌کند.

وی ابراز داشت: اینکه به یک شرکت پیمانکاری ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه داده شود و یک شرکت با توانمندی برابر پروژه‌ای نداشته باشد، صحیح نیست و این موضوع باعث زمین گیر شدن شرکت‌ها وبنگاه‌ها می‌شود.
ارسال نظرات