خبرهای داغ:
معاون امور اجتماعی استانداری قزوین

ایجاد مراکز مشاوره تخصصی، راهی مناسب جهت کاهش طلاق

بیدخام عنوان کرد: یکی از این موارد ایجاد مراکز تخصصی مشاوره جهت ارائه آموزش های کارشناسی به زوجین قبل از ازدواج است
کد خبر: ۹۰۱۹۸۹۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مریم بیدخام معاون امور اجتماعی استانداری قزوین در نشست مشترک با حجت الاسلام قدرتی رئیس دادگستری استان قزوین، وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین و جمعی از معاونین این ادارات در خصوص راه اندازی سامانه ثبت طلاق بیان کرد: دو بحث مهم در این خصوص وجود دارد که حائز اهمیت زیادی می باشد.
وی گفت: یکی از این موارد ایجاد مراکز تخصصی مشاوره جهت ارائه آموزش های کارشناسی به زوجین قبل از ازدواج است. با توجه به این که این آموزش ها در حال حاضر طی ۴ ساعت و بدون خروجی مناسب انجام می شود لزوم ایجاد مراکز دوچندان می شود.
معاون امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: برای دستیابی به این منظور می توان از ظرفیت دستگاه هایی همچون علوم پزشکی و بهزیستی استفاده کرد و دفترخانه های ثبت ازدواج را مجاب به گرفتن گواهی آموزش قبل از ازدواج از سوی این مراکز کرد.
بیدخام عنوان کرد: مورد دوم فرهنگ سازی مناسب در استفاده از سامانه ثبت طلاق می باشد. در حال حاضر همه دستگاه ها و ادارات مرتبط با امور اجتماعی دغدغه رفع مشکلات زندگی و کاهش آمار طلاق را دارند و خواستار کاهش آسیب های اجتماعی هستند.
وی افزود: در حال حاضر طلاق یکی از چالش های مهم جامعه بوده و مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر رفع این معظل اجتماعی دارند از همین رو دولت نیز بسیار جدی در این خصوص ورود یافته و اعتبارات خوبی را به این امر اختصاص داده است.
معاون امور اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: نکته مهم، عزم همگانی برای رفع معظلات موجود و ایجاد فضایی مناسب برای زندگی اجتماعی است چرا که در غیر این صورت تبعات پس از طلاق و خلا عاطفی موجود، زوجین را با مشکلات عدیده ای مواجه می سازد.
بیدخام ضمن اشاره به فواید سامانه ثبت طلاق اضافه کرد: یکی از فواید این سامانه، مدت زمان کوتاه ۴۵ روز است که طی این مدت، تب و تاب طلاق کمتر شده و زوجین با تصمیم گیری عاقلانه تری سازش کرده و به زندگی بازمی گردند.
وی تصریح کرد: فایده دیگر ایجاد این سامانه، امکان به دست آوردن اطلاعات درست در خصوص علل طلاق است که این امر در برنامه ریزی کارشناسانه برای رفع طلاق بسیار ضروری است.
معاون امور اجتماعی استانداری قزوین در پایان با اشاره به میزان کاهش آمار طلاق در سطح شهرستان قزوین گفت: شهرستان قزوین طی چندماه گذشته با کاهش طلاق مواجه بوده که این اتفاق بسیار خوبی است اما با توجه به رشد میزان طلاق در شهرهای تابعه، کل استان با رشد ۱ممیز پنج درصدی طلاق مواجه است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار