رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: شب گذشته یک مرد میانسال بر اثر مصرف قارچ سمی دچار مسمومیت و مرگ شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۹۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
مجید قیدار پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: این مرد ۸۸ ساله با سابقه بیماری کبدی، به علت شدت سم قارچ مصرفی، کلیه و کبد خود را از دست داد و دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۳ نفر در شهرستان بیجار به علت مصرف قارچ کوهی سمی دچار مسمومیت شده اند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بیجار ادامه داد: این تعداد که بیشتر آن‌ها اهالی روستا‌های شهرستان بیجار هستند با عدم شناخت و اطلاع کافی نوعی از قارچ کوهی سمی را مصرف کرده و دچار مسمومیت می‌شوند.

قیدارپور خاطر نشان کرد: با شروع فصل بهار و بارش باران طی روز‌های اخیر، مردم بسیاری برای تهیه قارچ به دشت‌ها و کوه‌های شهرستان مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: قارچ سمی، بیشترین تأثیر منفی و تخریب را روی کبد انسان بجای می‌گذارد که در صورت مصرف بیش از اندازه، در برخی از موارد مرگ انسان را در پی خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلام کرد: برخی از افراد بر این تصور هستند که اگر قارچ سمی را در آب نمک و یا به مدت طولانی در آب جوش نگهداری کنند، سم آن خنثی می‌شود که یک تصورت غلط و اشتباهی است.

قیدارپور به مردم توصیه نمود: از دست فروشان قارچ محلی، به هیچ عنوان قارچ خریداری نکنند و فقط قارچ را از اماکن معتبر تهیه و مصرف نمایند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات