بیانیه سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج:
سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج به مناسبت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۱۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج به مناسبت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر  بیانیه ای صادر کرد.

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 تاریخ ایران اسلامی، مملو از پایمردی و فداکاری غیور مردان و شیرزنان اسطوره ساز است؛ اما برهه هایی از تاریخ سراسر آزادگی ایران سرافراز مانند خورشید چنان نور و گرمایی دارد که همگان می توانند تا سالیان سال از انوار تابانش مستفیض شوند. حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یکی از این برهه هاست که تجلی قدرت لایزال الهی و با اقتدا به مولی الموحدین و با رمز "علی ابن ابیطالب(ع)" در تاریخ این سرزمین همچنان تابنده است. فتح خرمشهر فصلی به یاد ماندنی از حماسه آفرینی غیور مردانی است که با اتکا به قدرت الهی و با پشتیبانی مادران و همسران ایثارگر خود پای به عرصه جهاد نهادند و با نمایش ایمان و ایثار خود حماسه‌ای الهی و جاودانه را رقم زدند.

روز آزادی خرمشهر، روز  یادآور فتح فاتحان بر بلندترین و ناممکن‌ترین فرازها و روزی است که دشمن در مقابل ایمان زمینیان آسمانی تبار به زانو درآمد و دست خدا قفل گشای درهای بسته شد. سوم خردادماه یادآور خون‌های پاکی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر بر زمین این دیار ریخته شد و ما هرگز از یاد نمی بریم که استقلال و آزادی امروز ایران، حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که درس آزادگی را در مکتب حسین بن علی علیه السلام فرا گرفتند و این روز یادگاری است از حماسه های آنان و بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین که حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه خواهد کرد.

با آزادسازی خرمشهر و فرو ریختن دژهای متجاوزین بعثی، استکبار جهانی و حامیان بین المللی صدام جنایتکار بویژه آمریکا و ارتجاع عرب منطقه، غافلگیر، مبهوت و شگفت زده شدند و پیدایش وضعیت جدید سیاسی، نظامی در عرصه جنگ تحمیلی و تحولات ناشی از آن را موجب برهم خوردن نقشه‌ها و سناریوهای طراحی شده خود دیدند.

نهادینه شدن راهبرد مقاومت و ایستادگی و عمق یافتن روحیه جهادی و تفکر و فرهنگ بسیجی در لایه‌های اجتماعی، ظرفیت بالنده‌ای برای خلق حماسه‌های بزرگ و پیش برنده در اختیار ملت ایران قرار داده است تا به مدد آن با شتاب بیشتر به سمت فتح قله‌های بلند پیشرفت و ترقی حرکت خود را تداوم بخشد.

بی تردید فتح خرمشهر با ابعاد و زوایای خیره کننده و پتانسیل معنوی و ارزشی سرشار خود برای همیشه خواهد توانست الگوی ملت ایران و بلکه ملل و جوامع حق طلب و آزادیخواه در عرصه رویارویی با قدرت‌های استکباری و سلطه جو قرار گیرد و سرافرازی و سربلندی آنان را تضمین نماید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درس‌آموزی از عبرت‌های تاریخی و مقاومت و ایستادگی هوشمندانه برابر نظام سلطه و اهداف شیطانی و ضد ایرانی قدرت‌های زورگو و مستکبر، برای حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور، هویت دینی و ملی ایران عزیز و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای افتخارآمیز و قدرت‌آفرین آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با آمادگی فراگیر خود تحت رهبری ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا، حضرت‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) هرگونه تهدید، تعرض و تجاوز احتمالی از سوی بیگانگان و دشمنان فرامنطقه‌ای را با پاسخ سخت و پشیمان کننده و شکستی خفت‌بار و فراموش‌ناشدنی مواجه خواهند‌ ساخت و با توکل بر خدای متعال و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و گوش به فرمان ولایت فقیه می داند که «خرمشهر ها در پیش است» و در این مسیر ثابت قدم خواهد ماند.

 والسلام علی عبادالله الصالحین

3/3/1397».

 

 

 

 

ارسال نظرات