خبرهای داغ:
بسیج این جمله را تفسیر می کند:
خرمشهر با حمله عراق به خونین شهر تعبیر شد،شهری که در تاریخ ماندگاری خویش را تثبیت کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۲۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

خبرگزاری بسیج قزوین: 648 مورد حمله نیروهای عراقی به مرزهای ایران به سازمان ملل گزارش شد.انقلاب با فروپاشی ارتش و فرار فرماندهان با هجمه های شدیدی از درون مواجهه بود، ارتش ۱۹۰هزار نفری شاهنشاهی با تخلیه پادگان ها به ۷۰هزار نفر کاهش یافته بود و ۳۰هزار نیروی مردمی تحت عنوان کمیته های انقلاب در حال کمک به ژاندارمری و مبارزه برای امتیت شهری و تجزیه طلبها بودند.
آیا عده ای کشور را برای حمله نظامی عراق آماده می کردند؟
با تشکیل دولت موقت به نخست وزیری بازرگان بیش از ۶۴۸ بار عراق به ایران حمله نظامی کرد از جمله بمباران مهران و شهادت ۳۶ نفر از هموطنان و گلوله باران پاسگاه امیر آباد و توقیف کشتی های جنگی ایران همه از نشانه های جنگ احتمالی بود.
بازرگان در حکمی عجیب تمام معاملات نظامی ایران که شامل ۲۰۰فروند هواپیماهای اف۱۶،۱۸،۱۴ و هلی کوپتر های شینوک تعدادی تانک که از آمریکا خریداری شده بود ملغا اعلام کرد و دستور خدمت درمحل زندگی به ارتش داده شد و بسیاری از تخصص های ارتش از جمله نیروی دریایی به نیروی زمینی ملحق شدند، میزان خدمت سربازی از ۲ سال به یک سال کاهش یافت و بسیاری از ارتشیان بازنشسته یا معاف از سربای شدند.
در درون مجلس دکتر حسن روحانی و تیم دکتر هادی که بعد ها به عقلا معروف بودند با طرح انحلال ارتش به شدت پافشاری کردند که دکتر چمران مخالفت خود را اعلام و حضرت امام علیه این دسیسه هشدار دادند پس از این اتفاقات با اشغال سفارت آمریکا بازرگان که مخالف تعاملات اقتصادی و نظامی با آمریکا بود به نشانه اعتراض استعفا داد که متعاقب آن حمله طبس و سپس بنی صدر به ریاست جمهوری رسید و با مخالفت خود با ورود نیروهای مردمی و سپاه به جنگ پیشنهاد که زمین بدهیم و زمان بگیریم.
عراق در شهریور ماه به ۵۹ به خرمشهر حمله کرد و ۲/۵برابر ارتش نازی که به استالینگراد حمله کرد و ۲۶میلیون تلفات روی دست شوروی گذاشت وارد دروازه های خرمشهر شد. بنی صد با مخالفت شدید ورود سپاه به جنگدستور داد محمد جهان آرا را با سیلی از اتاق جنگ اهواز بیرون کردند.
جهان آرا به همراه ۳۰۰۰نیروی مردمی و سپاه با مساعدت ۶۰۰کلاه آبی نیروی دریایی ۴۵ روز ارتش صدام را زمین گیر کردند و در نهایت خرمشهر سقوط کرد.
پس از ۲ سال عملیات الی بیت المقدس در ۳ مرحله طراحی و اجرا شد که ۷۰لشکر و تیپ صدام در این نبرد در هم شکسته شد و فتح خرمشهر اتفاق افتاد.
مساحت عملیات ۱۳۰۰۰کیلومتر مربع به اندازه کشور کویت بود. عراق با مسلح کردن زمین توسط باتلاق،تله های انفجاری و آتش زاد و سیم های خاردار و مین با کمک غربیها و خصوصا آمریکا خیالش از باز پس گیری خرمشهر توسط ایران راحت بود و کارشناسان غربی و عربی اعلام کردند اگر آمریکا بخواهد با نیروی زمینی خود خرمشهر را پس بگیرد بیش از ۲سال زمان نیاز دارد.
۱۸۰۰۰خودرو به صورت عمودی کاشته شده بودند تا از هرگونه هلی برد جلوگیری نمایند.
اما خرمشهر آزاد شد!خرمشهر را خدا آزاد کرد.در بحبوحه آزادی خرمشهر عده شعار می دادند که سپاه و برخی پیروزی را به ارتش منصوب میکردند که امام برای جلوگیری از تفرقه فرمودند:خرمشهر را خدا آزاد کرد. زیرا هرآنچه در زمین آسمانها است جنود خدایند.

 1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها