خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید راه حق و صراط مستقیم را یک راه دانست و تصریح کرد: کتابی با عنوان صراط‌های مستقیم منتشر شده است که برخلاف متن قرآن است، نمی‌دانم که چگونه اجازه انتشار این کتاب داده شده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۳۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
چگونه به کتاب «صراط‌های مستقیم» مجوز داده اند/صراط‌های مستقیم خلاف قرآن است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به امان دادن رسول اکرم (ص) به مشرکان اظهار کرد: گروهی از مشرکان از پیامبر (ص) امان خواستند تا در مورد اسلام تحقیق کنند، خداوند در سوره توبه به رسول اکرم (ص) فرمود: اگر کسی از مشرکین از تو امان بخواهد تا در میان مسلمانان بماند و معارف توحیدی خداوند را بشنوند و ببیند، به او امان و پناه بده.

وی ادامه داد: کسی که آیات الهی را بشنود و ایمان نیاورد، شخص جاهلی است و در این جا نقص از خداوند نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام دین آزادی است افزود: دین اسلام جاذبه دارد و کسانی که در جوامع و خانواده‌های غیراسلامی رشد کردند، این جاذبه را بیشتر از ما درک می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به جاذبه دین اسلام اظهار کرد: مسلمانان به دلیل غرق بودن در نعمت‌های الهی این جاذبه را درک نمی‌کنند، کسی که در یک جامعه اسلامی عفت را در زنان و غیرت را در مردان ببیند، جذب اسلام می‌شود، در حالی که در دنیای غرب زنان آن چنان که باید عفت و مردان نیز آن چنان که باید غیرت ندارند.

وی ادامه داد: در دوران جاهلیت اموال یتیم توسط افراد ستمکار غصب می‌شد، در حالی که اسلام بر حفظ اموال ایتام تاکید دارد و براساس مبانی این دین، حتی نباید نزدیک این اموال شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اسلام بسیاری از قوانین جاهلیت را از بین برد و فرامین این دین، جذابیت‌های استثنائی را برای پذیرش اسلام برای دیگران ایجاد کرد.

آیت‌الله سبحانی راه حق و صراط مستقیم را یک راه دانست و تصریح کرد: کتابی با عنوان صراط‌های مستقیم منتشر شده است که برخلاف متن قرآن است، نمی‌دانم که چطوری اجازه انتشار این کتاب داده شده است.

وی ادامه داد: زمانی که گردشگران خارجی در کشورمان، احترام و امانتداری را از طرف مردم ببیند، همین رفتار‌ها تبلیغ عملی اسلام است. برای اینکه مردم را به این دعوت کنیم، نیاز به منطق قوی داریم، این منطق قوی می‌تواند که نگاه دیگران را تغییر بدهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اگر علاقه‌مند به حضور در بین مردم هستیم، باید در قلب مردم نفوذ کنیم، نمی‌توان قلب کسی را خرید.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به شرط پیمان بستن بین دو گروه اظهار کرد: پیمان بین دو طرفی بسته می‌شود که با هم حد مشترک داشته باشند، اگر عهدی بین مسلمانان و مشرکان بسته می‌شود، بنابریک ضرورت است و عهد موقت است، قدر مشترکی بین مشرکان و خداوند نیست و مشرکان نیز به پیمان‌ها وفادار نمی‌مانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشرکان با رسول اکرم (ص) در حدیبیه پیمان بستند و براساس آیات قرآن پیامبر (ص) تا زمانی که مشرکان بر این پیمان وفادار ماند، رسول اکرم (ص) نیز به آن وفادار ماند. البته پیمان مشرکان پیمان درستی نیست.
ارسال نظرات