خبرهای داغ:
شهردار قم گفت: در طول جنگ تحمیلی جوانان و مردم ما با استفاده از توانایی‌های داخلی و ایمان راسخ خود، به پیروزی بزرگی دست یافتند و یاوه‌گویی‌های وزیر خارجه آمریکا به دلیل ناآگاهی او از قدرت ایمان در بین مردم کشور است.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۳۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
یاوه‌گویی‌های وزیر خارجه آمریکا به دلیل ناآگاهی او از ایمان ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گردهمایی هیئات مذهبی استان قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر ما روزه داشتن در این ماه تکلیف شده تا شاید در زمره متقیان قرار بگیریم، چرا‌که هر‌چه هست، در محور تقوا بوده و اگر قرار باشد دعا‌های ما مورد اجابت خدا قرار بگیرد، باید از تقوا پیشه‌کنندگان باشیم.

وی با بیان حدیثی از حضرت زهرا (س) افزود: رسیدن به تقوا باید با اخلاص در عمل همراه باشد، هیئات مذهبی میراث اهل‌بیت (ع) بوده و همه حرکت‌های هیئات مذهبی در تقویت شعائر اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده است، امام حسین (ع) در کربلا می‌فرمودند که من آمده‌ام که سیره پدرانم را به انجام برسانم.

شهردار قم با تأکید بر آیه‌ای از سوره بقره گفت: سیره حسین‌بن‌علی (ع) برای رشد انسان‌ها بنا نهاده شده و این رسالت تمامی انبیا و بزرگان بوده است تا فرد بتواند از تمام اندوخته‌های خود حراست کند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به آیه‌ای در سوره نساء بیان کرد: شهید مطهری در یک نتیجه‌گیری رشد را به معنی حراست اشخاص از سرمایه‌های خود می‌داند، بنابراین در زمان امام حسین (ع)، دین به‌عنوان یک سرمایه عظیم در حال نابودی بود و در این شرایط بود که امام حسین (ع) با شهادت خود و یاران باوفایش از سرمایه بزرگی به نام دین اسلام حراست کرد. در راستای بزرگداشت و اهمیت حرکت هیئت‌های مذهبی باید بسیار توجه کرد و باید تمام ملاک‌هایی مورد توجه امام حسین (ع) مورد اهمیت قرار گیرد.

شهردار قم تصریح کرد: گاندی به تأسی از امام حسین (ع) دست به حرکت انقلابی زد، انقلاب اسلامی ایران نیز از مهم‌ترین حرکاتی است که در ادامه راه امام حسین (ع) صورت گرفت. هیئتی که در ایجاد یک انقلاب نقش برجسته دارد، در ادامه دادن و مدیریت مشکلات آن نیز می‌تواند کارآمدی داشته باشد.

وی ادامه داد: تربیت افراد بر محور معنویت، رشد عواطف اهل‌بیتی در بین مرد، تمرین سبک زندگی دینی، ارزش‌گذاری و ترویج روحیه جهادی در جامعه، ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر، برائت از دشمنان، ایجاد روابط محبت‌آمیز و انسجام جامعه، تمرین کار گروهی و بسیاری از موارد دیگر، دستاورد‌هایی است که در هیئات مذهبی به دست می‌آید.

شهردار قم تاکید کرد: در موقعیتی که کشور ما در آن قرار گرفته، اگر هیئات مذهبی درست عمل کنند و به طور مثال با ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در راستای کاهش مشکلات اقتصادی گام بردارند، بسیاری از مشکلات حل می‌شوند. کشور‌های استعماری و صهیونیسم خبیث، بسیار تلاش می‌کنند که با ایجاد سمن‌ها و حرکت‌های تشکیلاتی، روند زندگی متعالی مردم ایران را متوقف کنند.

سقائیان نژاد با اشاره به نقش هیئت مذهبی در تحکیم پایه‌های خانواده، عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اهتمام به افزایش تولیدات داخلی تاکید داشته‌اند و کسانی که کلید رفع مشکلات را در خارج از کشور دنبال می‌کنند، باید به توانایی‌های داخلی اتکا داشته باشند و یکی از این ظرفیت‌های داخلی، هیئت‌های مذهبی است. در طول جنگ تحمیلی جوانان و مردم ما با استفاده از توانایی‌های داخلی و ایمان راسخ خود، به پیروزی بزرگی دست یافتند و یاوه‌گویی‌های وزیر خارجه آمریکا به دلیل ناآگاهی او از قدرت ایمان در بین مردم کشور است.
ارسال نظرات