خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برکات قرآن در هر ماه رمضان باریدن می‌گیرد و برکات آیات الهی شامل حال کسانی می‌شود که برکت قرآن را در این ماه در می‌یابند و به آن توجه ویژه دارند.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۶۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در دیدار جمعی از برادران قاری، حافظ و فعال قرآنی استان قزوین گفت: خداوند فرمود قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده است و در منابع دینی آمده است اگر کسی یک آیه را در ماه رمضان قرائت کند ثواب ختم قرآن را کسب می‌کند و این مهم نشان دهنده برکات عظیم این ماه است.
وی ادامه داد: برکات قرآن در هر ماه رمضان باریدن می‌گیرد و برکات آیات الهی شامل حال کسانی می‌شود که برکت قرآن را در این ماه در می‌یابند و به آن توجه ویژه دارند.
امام جمعه قزوین گفت: ماه رمضان ماه برکات قرآنی و ماه لیله‌القدر است و می‌باید تکلیفمان را با لیله‌القدر روشن کنیم و این شب را معیار برنامه‌ریزی‌هایمان برای آینده قرار دهیم تا هدایت الهی پیدا کنیم.
این مسئول اذعان کرد: لیله‌القدر در ماهی است که پیغمبر (ص) اصرار داشتند آن را ماه خدا و ماه با برکت معرفی کنند. برکتِ لیله‌القدر در قرآن اینگونه معرفی شده است که برتر و بالاتر از هزار ماه است و این ماه مبارک با قرآن و تقوا با هم هستند و جزیره‌ای نمی‌شود نگاه کرد و باید با هم همراه باشند تا تجلی بخش جلوه حق باشند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تبیین کرد: راجع به قرآن هم کلمه برکت به کار رفته و در منابع دینی تاکید شده است که قرآن از منشا برکات الهی نازل شده است و برکات الهی با قرآن برای انسان‌ها نازل شده است.
عابدینی تصریح کرد: قرآن از اهل بیت (ع) جدایی ناپذیر است و در روایات داریم همانگونه که قرآن در شب قدر نازل شده است، ولایت امیرالمومنین (ع) و اولاد آن حضرت نیز در این شب نازل شده است.
وی افزود: خداوند فرموده روز قیامت که می‌شود آن کسی که به خود و دیگری ستم کرده دستش را از ندامت گاز می‌گیرد و می‌گوید ای کاش من با پیغمبر (ص) همراه می‌شدم و با قرآن و قرآنیان رفاقت می‌کردم و این مهم جایگاه هدایت‌گری قرآن را نشان می‌دهد.
امام جمعه قزویت توضیح داد: در منابع دینی آمده خوشا به حال کسانی که با قرآن انس دارند و آن کسی که خودش به حقانیت قرآن پی برده آیا مثل کسانی است که نابیناست و این مهم نشان می‌دهد انس با قرآن انسان را به روشنی و بیداری می‌رساند.
آیت الله عابدینی در پایان گفت: امام علی(ع) فرمود اگر حکمت بر کوه‌ها افکنده شود کوه‌ها را به لرزه در می‌آورد و قرآن و امیرالمومنین (ع) حکمت حقیقی هستند و امیرالمومنین (ع) فرمودند اگر کسی قدری از حکمت به دلش بنشیند صبر و قرار را برای کسب حکمت بیشتر از دست می‌دهد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها