استاندار هرمزگان خطاب به بانکهای عامل در هرمزگان گفت: فرایند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در هرمزگان تسهیل شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۷۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته جهت ایجاد اشتغال در استان هرمزگان در سال جاری، عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال روستایی در مرحله اول 96 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به استان ابلاغ شده و همچنین 137 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر نیز به هرمزگان ابلاغ شده و تخصیص یافته است.

وی بر لزوم جهش قابل توجه در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی هرمزگان تا نیمه خرداد ماه سال جاری تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی و بانک ها با کوتاه کردن فرآیند و تشریفات اداری و همچنین تسهیل ضمانت ها، با جدیت بیشتر تسهیلات اشتغالزایی را به طرح های ارائه شده، پرداخت کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای سال 97 ایجاد 30 هزار شغل در استان هرمزگان هدف گذاری شده است، تصریح کرد: رسیدن به این شاخص و همچنین رقم سه میلیارد دلار صادرات غیرنفتی طی سال جاری در هرمزگان، بیانگر شکوفایی تولید، اقتصاد و سرمایه گذاری در استان خواهد بود.

همتی بیان داشت: 30 هزار شغل هدف گذاری شده برای سال 97 در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، خدمات و مشاغل خانگی و روستایی توزیع شده است.

وی گفت: در بخش اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین مشاغل خانگی نیز اقدامات قابل قبولی در هرمزگان صورت گرفته و بسیاری از اهداف محقق شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت برای ایجاد اشتغال در سال 97 برنامه های گسترده ای دارد، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و مدیران باید با عزم و اراده ای جدی در این راستا کار کنند تا در شرایط جدید که دشمن اقداماتی همچون خروج از برجام و تحریم را انجام داده، با استفاده بهینه از منابع و بسیج تمامی امکانات، اشتغال بیشتری ایجاد کنیم.

ارسال نظرات