خبرهای داغ:
در کلاس نور مبین سپاه امام سجاد(ع) قزوین مطرح شد:
حجت الاسلام موسوی شالی اظهار کرد: بعضی مواقع انسان در مقابل حب دنیا کرنش می کند و نمی گذارد حب دنیا از جان او بیرون برود، همه ما نوعا حب دنیا داریم خیلی گناهان هست که انجام می دهیم ولی متوجه نیستیم.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۷۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام شمس الدین موسوی شالی در کلاس نور مبین کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین که با حضور پایوران و سربازان در حسینیه این ناحیه برگزار شد، اظهار داشت: دلبستگی به دنیا سر منشا تمام خطاهاست، حب دنیا اگر در انسان بوجود بیاید موجب جنایت می شود جنایت ممکن است جنایت زبانی باشد.
وی خاطر نشان کرد: جنایاتی که معاویه در حق امیر المومنین علی(ع) کردند جنایات خیلی زیادی بود که تا 60 سال امیرالمومنین و اهل بیت آنها را نفرین می کردند جنایت فقط به خنجر نیست ترور شخصیتی بالاتر از آن است اینها همه طمع و حب جان است و باعث خروج ایمان از آن فرد می شود.
شالی بیان کرد: بعضی مواقع انسان در مقابل حب دنیا کرنش می کند و نمی گذارد حب دنیا از جان او بیرون برود، همه ما نوعا حب دنیا داریم خیلی گناهان هست که انجام می دهیم ولی متوجه نیستیم.
امام جمعه موقت شال تصریح کرد: خیلی گناهان کوچک و عادی است که افراد سطح پایین جامعه انجام می دهند ولی حب دنیا را افراد متشخص انجام می دهند و دلبستگی شدیدی به دنیا دارند کافی است کسی روی خودش کار نکند و پا به دنیا بگذارد قطعا زیان می بیند.
وی افزود: محب ولی خدا بودن و پذیرش ولایت خدا انسان، راه مقابله با تمام جنایات و حب دنیا و دیگران گناهان است، تمام راه های سیر و سلوک یک مقدمه برای رسیدن به حب خداوند است.
شالی با بیان اینکه حب به خداوند خیلی سخت است، گفت: اگر حب الله در کسی آمد، از خورد و خوراک انداخته می شود و به علم و کمال مطلق می رسد و محبت آن هم عجیب و بی نهایت است. نباید از ترس جهنم و قیامت نماز و روزه بگیریم سعی کنیم برای حب خدا و رضای پروردگار به قرب الهی دست یابیم.
امام جمعه موقت شال ابراز کرد: وقتی حب دنیا آمد طمع می آید و طمع ایمان را از انسان خارج می کند و تمام امتیازاتی که خداوند برای انجام اعمال صالح که شامل حال مومن شده از طریق حب دنیا و طمع از بین می رود.
وی اظهار داشت: شیطان تا لحظه آخر و زمانی که انسان رو به موت می باشد میخواهد ایمان انسان را بگیرد و موفق کسانی هستند که حب به خدا و اهل بیت دارند و کسانی که ایمان عاریه ای و حقیقی نداشته باشد شکست می خورد.
موسوی شالی در خاتمه گفت: یکی از جاهایی که ایمان عاریه ای خود را نشان می دهد زمان ظهور است . ابلیس غروب ندا می دهد که حق با سفیانی و اهل آن است و آن دسته که ایمان عاریه ای دارند به سمت او می روند و کسانی که ایمان حقیقی دارند به ندای صبح امام زمان خواهند رفت و به آن لبیک می گویند.
4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها