محمدابراهیم نیکزاد
بیانیه عفاف و حجاب توسط کانون بسیج اساتید دانشکده فنی و حرفه ای خواهران زاهدان؛
کانون بسیج اساتید دانشکده فنی و حرفه ای خواهران زاهدان با صدور بیانیه ای، بر لزوم حفظ حریم عفاف و حجاب در جامعه و هماهنگی و تعامل همه دستگاههای فرهنگی و نظارتی برای ترویج این امر در جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۸۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، کانون بسیج اساتید دانشکده فنی و حرفه ای خواهران زاهدان با صدور بیانیه ای، بر لزوم حفظ حریم عفاف و حجاب در جامعه و هماهنگی و تعامل همه دستگاههای فرهنگی و نظارتی برای ترویج این امر در جامعه تأکید کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ

ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (سوره احزاب، آیه 59 )

ای پیامبر ، به همسران و دخترانت و زن های مؤمنان بگو روسری ها و چادرهای خود را بر خویش بیفکنند ( که گردن و سینه و بازوان و ساق ها پوشیده شود ) این ( کار ) نزدیکتر است به آنکه ( به حجاب و عفت ) شناخته شوند تا مورد تعرض و آزار ( فاجران ) قرار نگیرند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است.

 

کانون بسیج اساتید دانشکده فنی دختران زاهدان به نمایندگی از جامعه زنان ولایت مدار دانشگاهی، سازمانها وارگانهای استان اعلام می ­دارد: 

اصالت زن مسلمان عفت اوست که حجاب مهمترین رکن آن است. عفاف و حجاب این روزها تنها یک مصونیت جسمی نیست. بلکه مصونیت اندیشه ای است که دشمن آن را به مسئله ای جهانی تبدیل کرده است. متأسفانه، این امر مهم فرهنگی مورد هجمه سنگین جنگ نرم قرار گرفته و جامعه را به سمت اهداف پوچ غربی ها می­کشاند.

تهاجم فرهنگی دشمن با تخریب ارزش ها و باورهای اسلامی به خصوص در مسئله عفاف و حجاب، اگر به درستی با آن مقابله نشود، خسارتهای فراوانی را به همراه خواهد داشت.

آنچه مسلم است آثار و تبعات هجمه فرهنگی غرب کاملاً در جامعه مشهود است و مسئولین، از دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر دستگاههای نظارتی و فرهنگی، آموزش و پرورش، آموزش عالی و حتی کسانی که به هر طریقی کوچکترین تأثیری "می توانند" داشته باشند، باید خود را در مقابل این تهاجم متعهد بدانند.

1-ما می‌خواهیم شورای عالی انقلاب فرهنگی که برمبنای فرامین مقام معظم رهبری اتاق فرمان فرهنگی کشور است اهرم نظارتی‌اش را بیش از پیش قوی نماید.

2- اصناف و بازاریان در مبارزه با مظاهر بدحجابی و وارد نکردن پوشش های غیر اسلامی و نیز تولید ارزان و با کیفیت پوشش های ایرانی اسلامی به ویژه چادر برای زنان و لباس های مناسب برای مردان جامعه  وظیفه ای بس خطیر بر عهده دارند

3- ما بانوان و مدافعان صیانت از حریم خانواده، در اعتراض به مظاهر خلاف عفت در کشور و در راستای عمل به دستورات اسلام و آموزه های قرآنی خواهان اجرای طرح ملی عفاف و حجاب و گسترش فرهنگ پوشش اسلامی در جهت سالم سازی جامعه اسلامی و احیاء ارزشهای اخلاقی و حفظ جایگاه و منزلت بانوی ایرانی می باشیم.

4-  از رسانه ملی می‌خواهیم که نگاه محوری در تولید برنامه‌های رسانه‌ای را به حجاب و عفاف جایگزین نگاه‌‌ حاشیه‌ای نماید و از این رهگذر استفاده از بخش غیردولتی متعهد، متخصص و رسانه‌ای مهم ترین راهبرد رسانه ملی در تولید برنامه‌های دینی باشد

5- باور داریم که امر به معروف و نهی از منکر افق بلند تحولات حقیقی در جامعه است. از دستگاه ‌ها و نهادهای متولی درخواست فراگیری امر به معروف و نهی از منکر را در لایحه‌های مختلف اجتماعی خواهانیم.

6- امروز تریبون نماز جمعه به عنوان یک جایگاه عبادی سیاسی، محلی برای طرح مفاهیم عفاف و حجاب و معضلات اجتماعی و آسیب‌های خانواده است و قطعاً روشنگری‌های به موقع با شیوه صحیح توسط ائمه جمعه می‌تواند دغدغه‌های اجتماعی را در حوزه عفاف پاسخ گوید.

7- خانواده مهمترین جایگاه نهادینه شدن عفاف است و عفاف یگانه گوهری است که می‌تواند از کیان خانواده به تمامیت دفاع نماید. بر این اساس زنان در خانواده ایرانی می‌توانند بهترین نقش را در نهادینه کردن فرهنگ عفاف ایفا نمایند.

8- حجاب و عفاف نیازمند پشتوانه فرهنگی و حمایت‌های اقتصادی است تا هرچه بهتر بتوان به اهداف مورد نظر رسید.

 وجود یک تشکیلات فراگیر به صورت سراسری و ملی در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد عفاف و حجاب به منظور ایجاد همگرایی در مبانی و روش‌ها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ضروری است . این مهم محقق نمی‌شود مگر با حضورهمه جانبه سازمان‌ها یاد شده

9- از نیروی انتظامی می خواهیم که در مقوله بدحجابی برخورد قضایی و انتظامی را با سرچشمه‌های هنجارشکن در اولویت فعالیت‌هایش قرار دهد.

10- اجرای کامل قوانین و مقررات در بخش خصوصی را خواهانیم و معتقد هستیم بخش خصوصی جزیره ‌ای رها و خارج از فضای رسمی کشور نیست بلکه تمامی گروه ‌ها و نهادها و تمام نیروهای علاقه ‌مند در این حوزه باید فعال شوند.

چراکه عدم پیگیری وظایف شفاف و مهم دستگاه های مذکور در امر حجاب و عفاف ممکن است کشور را با چالش های گسترده ای در عرصه فرهنگ و اجتماع در بستر خانواده ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران ناشدنی است.

11- از عموم مردم به خصوص جامعه فرهنگیان  انتظار داریم همچون گذشته در مقابل تهاجم رسانه ای غرب و شرق ایستاده و زنانشان با حجاب شایسته، ایثار  و مؤمنانه زیستن را در سر لوحه اهداف خود قرار داده، و مردان سرمه حیا را بر چشمان خود کشیده، و اجازه ندهند دستان ناپاک، فضای روحانی و معنوی جامعه اسلامی را به مفاسد اجتماعی آلوده نمایند.

 در پایان از خداوند متعال خواستاریم که حرکت ‌های فراگیر مردمی در حوزه حجاب و عفاف که امروز دژی محکم‌ در برابر پروژه حیازدایی دشمن در داخل کشور می ‌باشد پررنگ‌ تر از همیشه شده، امید که بتوانیم از این رهگذر خیزش ‌های مردمی با محوریت مطالبات دینی از نظام و حاکمیت اسلامی را پرشورتر از گذشته نظاره‌ گر باشیم.

 

 والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

 

شادی روح شهدا و امام شهدا صلوات

کانون بسیج اساتید دانشکده فنی دختران زاهدان

اردیبهشت ماه 97

ارسال نظرات