خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: نباید نگاه بخشی و صنفی به شهدا داشت، هر مسوولی که کاری در هر نقطه استان قزوین انجام دهد موجب رضایتمندی شهیدان و خانواده‌های آنهاست.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۹۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدا با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا مختص به شهداست، گفت: هر مسوولی که در این راستا همکاری می‌کند در واقع به خود شهید خدمت کرده است.
وی افزود: همه‌ی مسوولان استان قزوین عزم جدی در رابطه با کارهایی که مربوط به شهداست دارند ولی در اجرای پروژه‌ها با مشکلات اعتباری مواجه می‌شوند که در این خصوص باید راهکارهای لازم اتخاذ گردد.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا باید در اولویت کاری مسوولان باشد، گفت: با این کار مزارهای شهیدان ماندگاری بیشتری خواهند داشت و اذهان عمومی نسبت به اهمیت دادن به مقام شهدا ارتقا می‌یابد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: نباید نگاه بخشی و صنفی به شهدا داشت، هر مسوولی که کاری در هر نقطه استان قزوین انجام دهد موجب رضایتمندی شهیدان و خانواده‌های آنهاست.
وی با اشاره به اینکه 14 گلزار شهدا فاقد جاده هستند، گفت: هزینه اجرای این کار 850 میلیون تومان برآورد شده است که تامین اعتبار فوق در دستور کار مسوولان مربوطه باشد.
این مسوول افزود: 20 قطعه ایثارگران در شهرهای استان قزوین اختصاص یافته است تا جامعه هدف بنیاد در این قطعه به خاک سپرده شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به روند تعویض سنگ مزار شهدای قزوین گفت: تحقق این مهم یکی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبه‌های جدی والدین شهدا تبدیل شده است.
وی ضمن تقدیر از همکاری شهرداری در تعویض برخی از سنگ مزارهای شهدا افزود: انجام این تعویض از اهمیت بسزای برخوردار است و بایستی مسوولان مربوطه در سال جاری اعتبارات لازم را تخصیص دهند تا به اتمام برسد.
این مسوول به المان 200 شهید مفقودالاثر اشاره کرد و گفت: ساخت این المان از جمله کارهای منحصر به فردی می‌باشد که اکنون 3 طرح برای اجرایی شدن آن آماده شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: باید اعتبارات لازم برای ساخت المان یاد شده از اسناد خزانه تامین شود و در سال جاری اجرایی گردد.
حقایق‌پور افزود: ظرفیت گذاشتن یک سنگ مزار برای هر شهید مفقودالاثر در گلزار شهدای قزوین نیست به همین دلیل المان یاد شده ساخته می‌شود تا یاد و خاطره‌ی آنها زنده نگه داشته شود و از یاد نرود.
وی با اشاره به یکصد و 79 گلزار شهدای فاقد روشنایی مناسب اشاره کرد و گفت: مسوولان مربوطه در این راستا اقداماتی را انجام دادند ولی به دلیل مشکلات اعتبارات تاکنون به اتمام نرسیده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برآورد مسوولان شرکت توزیع برق استان قزوین برای ایجاد روشنایی در گلزارهای شهدا 700 میلیون تومان است که برای اجرای آن باید تامین اعتبار شود و با اولویت‌بندی اجرایی گردد.
گفتنی است: در این جلسه هر یک از مسوولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه ساماندهی گلزار شهدا نظرات و گزارشی از اقدامات انجام شده برای سامان دادن این گلزارها ارایه کردند.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها